22 Reacties
5 maanden geleden
Tenzij jouw baas dokter is, kunnen zij niet zeggen dat even thuis blijven niet kan helpen. Dus zou dat zeker wel doen. Kinderen naar de opvang/school en zelf bijslapen. Anders kan je niet meer helder nadenken en tuurlijk loop je de hele dag tegen de tranen te vechten. En wordt je man echt helemaal niet wakker of gewoon later dan jou? Anders zou ik oordoppen proberen. Doen wij hier ook als ik echt nood heb aan slaap. Vooral aan jezelf denken nu. Op je werk overleven ze het wel als je even uit bent. Want als je nog langer doorgaat, vrees ik dat het herstel ook langer duurt. Geen tips ivm de nachtangsten. Maar lijkt me wel heel zielig..
Veel moed! Ik hoop voor jou op wat positieve verhalen hier en bruikbare tips! 😊
5 maanden geleden
Reactie op S P 85
Tenzij jouw baas dokter is, kunnen zij niet zeggen dat even thuis blijven n ...
Nou ik heb beide zwangerschappen groot en deels thuis moeten zitten en ben op de een of andere manier vaak die pineut qua gezondheid. Vind t zelf ook kei rot, maar t is zo helaas. De laatste tijd ging t een stuk beter maar daarom kreeg ik denk ik die reactie van mijn baas. Die zit er niet om te springen als ik er uit zou liggen natuurlijk. Ben ook bang dat ik er veel gezeik mee ga krijgen.
Het verschilt per keer, maar afgelopen nacht heb ik weer 2x bij onze jongste gestaan die helemaal over stuur was en alles bij elkaar krijste. Zegt mijn man dood leuk sochtends, ja t ging goed vannacht he, hij heeft goed geslapen. Uhhh nee.. ik ben er 2x uit geweest omdat hij weer compleet overstuur was 🤷♀️. O o.. niks van gemerkt. Dat ik bij mezelf denk, hoe dan?!
Ja het is super zielig om ze zo in paniek/overstuur te zien en er niks aan te kunnen doen. Ergens een schrale troost dat ze het blijkbaar zelf niet weten naderhand. Ze krijgen er niks van mee. Maar toch..
Dankjewel voor je bericht 😊
5 maanden geleden
Geen tips voor nachtangsten maar wel een flink stuk herkenning. Dochter die nooit een goede slaapster is geweest, partner die echt heel heftig snurkt waardoor ik van twee kanten gewoon geen goede nachtrust had. Dit in combinatie met huishouden en een hoge werkdruk heeft er toe geleid dat ik 4 maanden met een burn-out thuis kwam te zitten.
Ik had destijds een afspraak gemaakt met de huisarts die mij doorverwees naar POH-GGZ. Daar heb ik heel veel handvaten gekregen om "grip" te krijgen weer op de situatie. O.a. een veranderproces in het slapen waarbij ik nu met regelmaat apart slaap om in ieder geval een goede nachtrust soms te hebben.
Wat hier al werd gezegd, ze overleven het wel zonder jou op het werk. Jij en jouw gezin staan op nummer 1 en daarmee is het nodig dat jij goed in je vel zit.
Succes en de eerste stap naar de huisarts is al een goede stap!
5 maanden geleden
Jeetje wat heftig voor je! Goed dat je bij de huisarts aan de bel hebt getrokken, die kan in ieder geval met je meedenken over hoe je zelf niet om gaat vallen. Wat betreft de nachtangsten heb ik niet zo zeer ervaring. Ik heb wel een zoontje van 2,5 die ook echt een slechte slaper is. Wij hebben bij het CJG een aantal gesprekken met een pedagoog gehad om dit aan te pakken, misschien kun je daar ook je hulpvraag neerleggen? Het is denk wel belangrijk dat er iets verandert, want dit houd je niet vol. Sterkte 💐
5 maanden geleden
De huisarts was vandaag ineens gesloten, alleen een vervanger voor spoed dus ik ben niet geweest.
Ik had nog even met mijn baas geappt, die zegt veel begrip te hebben en snapt dat het zwaar is maar geen hoog ziekteverzuim te willen hier door dus als ik het niet trek moet ik maar een paar uurtjes verlof opnemen 😅.
Morgen is weer een werkdag voor mij sinds dat ik pas naar huis ben gegaan..
5 maanden geleden
Reactie op Justme1
De huisarts was vandaag ineens gesloten, alleen een vervanger voor spoed du ...
Met een paar uurtjes verlof ga je helaas niet heel veel beter worden. Mocht je uiteindelijk toch naar de huisarts kunnen gaan en deze constateert een burn-out of verwijst je door, dan zou mijn tip zijn contact op te nemen met de bedrijfsarts. Werkgevers zijn nooit blij met een hoog ziekteverzuim maar toch zul je aan jezelf moeten gaan denken.
5 maanden geleden
Reactie op Kred
Met een paar uurtjes verlof ga je helaas niet heel veel beter worden. Mocht ...
Oke en hoe werkt dit? Als je bij ons een bepaalde tijd ziek bent neemt een verzuimbedrijf contact met je op, deze werken samen met een bedrijfsarts. Moet je baas die bedrijfsarts dan aanvragen of ik zelf?
5 maanden geleden
Reactie op Justme1
Oke en hoe werkt dit? Als je bij ons een bepaalde tijd ziek bent neemt een ...
Jouw werkgever vraagt het verzuimbedrijf en daarmee de bedrijfsarts aan. Je hoeft daarvoor niet uit te leggen aan jouw baas wat je hebt. Je meld je ziek bij jouw werkgever en vraagt daarbij meteen aan dat je een gesprek met de bedrijfsarts wilt.
5 maanden geleden
Reactie op Kred
Jouw werkgever vraagt het verzuimbedrijf en daarmee de bedrijfsarts aan. Je ...
Oke, bedankt voor de info. Ik moet vandaag weer werken. Ben er vannacht voor beide kids 2x eruit gemoeten 😖 dus 4x in totaal en wel even bezig geweest.. weer amper geslapen en mijn man hoort het gewoon niet 🤦♀️🤦♀️. Maarja ach.. maar gewoon een paar uurtjes verlof pakken en dan later beginnen als je het niet trekt was het advies van mijn baas. Ja want als iedereen hier uit bed en druk is kan ik nog slapen (not). Daarbij trek je daar mee geen jaar aan slaap te kort mee recht. Enige voordeel dat ik vandaag weer even mijn hart kan luchten bij mijn lieve collega's, als ze er nog naar durven vragen na mijn break down van dinsdag 😜 pffff bijna weekend denken we dan maar... 🤷♀️
5 maanden geleden
Wat je als allereerste moet doen is STOPPEN met je baas appen. Dat is helemaal nergens voor nodig en ik word er zelfs een beetje boos van. Het gaat hem geen hol aan wat er bij jou speelt!! Jij bent ziek, of je bent aan het werk. Dat zijn de enige twee opties. Klaar ermee.
Als jij je ziek gaat melden dan heeft hij het daar mee te doen. Hij mag je niet tegenhouden, hij mag je niet ompraten en hij mag je al helemaal niet tegenhouden. Echt hou op met appen want je arbeidsrelatie gaat eraan op deze manier. Het is een zakelijke relatie, geen vriend.
En mama, meld je eventjes ziek. Je gaat hier aan onderdoor. Mijn man en ik slapen al heel lang apart, omdat ik anders ook was omgevallen door slecht slapende kinderen en een snurkende man. Dat is geen ramp en komt vanzelf weer goed.
5 maanden geleden
Reactie op Kred
Heel veel succes vandaag🍀 Het zijn ontzettende pittige dagen na die pittig ...
Ik heb vandaag eindelijk een afspraak bij de huisarts. Vannacht weer amper kunnen slapen en tijdens t klaar maken voor het werk weer ingestort. Zit er echt helemaal door heen. Mijn man heeft t werk gebeld en gezegd dat dit zo niet langer kan, dat ik naar de huisarts ga en er een oplossing moet komen. Toen waren ze toch wat meer begripvol. Denk als ik had gebeld er alleen maar gejankt te horen was 😅. Mijn moeder zei ook al, je moet nu voor jezelf kiezen voordat je straks helemaal weg valt, ook voor je gezin. Mijn moeder heeft een paar jaar terug ook een burn out gehad dus die snapt t heel goed. Ben benieuwd zo bij de huisarts..
5 maanden geleden
Wat je als allereerste moet doen is STOPPEN met je baas appen. Dat is helem ...
Mijn man heeft me vanmorgen ziekgemeld. Ik was weer helemaal ingestort. Ik kon niet meer.. mijn moeder zei ook al, je moet nu kiezen voor jezelf voordat je ook weg valt voor je gezin.. moet zo naar de huisarts. Ik kan niet meer. Kruip erna ook lekker mijn bed in, niemand thuis vandaag..
5 maanden geleden
Wat fijn dat jouw partner voor jou heeft kunnen bellen. Vervelend dat we alleen bijna altijd tot dat instortmoment moeten komen voordat er gehandeld wordt. Hopelijk heb je even nog rust kunnen nemen vandaag. En precies wat je moeder zegt, kies voor jezelf! Voor je werk ben je vervangbaar, voor gezin niet.
5 maanden geleden
De eerste stap is gezet: heel goed lieve mama! Voor jezelf zorgen: een uitgeruste mama, betekent ook beter uitgeruste kindjes. Zet m op 🤍
Hopelijk helpt de huisarts je goed verder!
5 maanden geleden
Reactie op Kred
Wat fijn dat jouw partner voor jou heeft kunnen bellen. Vervelend dat we al ...
Ja ik heb een uur bij de huisarts binnen gezeten. Slaappillen gekregen voor momenten dat ik echt niet anders kan. Moet naar de praktijk ondersteuner om te praten en ook even te kijken in hoeverre het niet en/of al eventueel een depressie is door de vermoeidheid. Je bent zwaar oververmoeid en zit er helemaal doorheen, joh 😅. Ze zei al laat de arbo arts het maar beoordelen, die gaat daar over en niet jouw leidinggevende. Mijn leidinggevende zou het doorgeven en dan zou de arbo arts contact opnemen.
Maandag en dinsdag verder veel in bed liggen slapen of op de bank. Vandaag moet ik de oudste weer naar school brengen en de jongste is thuis, merk wel dat t zwaarder valt dan normaal.. maar goed. Hopelijk krijg ik een arbo arts die een beetje mee werkt.
5 maanden geleden
Reactie op Meisjesmamma
De eerste stap is gezet: heel goed lieve mama! Voor jezelf zorgen: een uitg ...
Dankje 😊. Ja ik heb slaappillen gekregen voor af en toe. Moet naar de praktijkondersteuner en de arbo arts inschakelen. En rust pakken.. zit er gewoon helemaal door heen helaas.