17 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb het beperkt tot 1 kopje per dag, voor zover ik weet kan dat geen kwaad
5 jaar geleden
Ik drink geen gewone koffie meer, maar eens per dag een latte machiato cafeïnevrij. Cafeïnevrije koffie vind ik prima te pruimen.
5 jaar geleden
Elke ochtend een kopje cappuccino of cafe au lait. Heb een dolce gusto machine. Soms smiddags ook nog een bakje. Verschilt per dag
5 jaar geleden
Ik drink elke ochtend een kopje koffie. Heb net nog een artikel gelezen van de Volkskrant dat de Gezondheidsraad zegt dat tot 200mg cafeïne niet schadelijk is.
Dat zouden 5 kopjes koffie per dag zijn.
(Volkskrant.nl/wetenschap rechterkant bij de foto van de zwangere buik staat het artikel mocht je het willen lezen)
5 jaar geleden
Ik heb hetzelfde dat ik me schuldig voel als ik cafeïne drink, hoewel ik weet dat het gewoon mag. Doordat ik in de eerste 16 weken heel misselijk werd van de geur heb ik het helemaal niet gedronken en merk dat ik wel ben ‘afgekickt’ van de cafeïne. Nu drink ik 1 of 2 cafeïnevrije cappuccino’s per dag :) smaakt hetzelfde en geen schuldgevoel (cafeïne vrije cups van de Hema zijn bijv lekker!)
5 jaar geleden
Ik drink geen koffie… maar vroeg me af hoe het dan zit met cola…
Aangezien ik dat eigenlijk wel weer wat meer ben gaan drinken. (En tot 2 maanden voor de zwangerschap dronk ik dat helemaal niet meer)
Maar dat blijkt ongeveer 10mg per 100ml te zijn.
Oftewel… ik kan met een gerust hart een blikje cola of 2 op een dag drinken.
Zolang ik niet aan meer dan 2 liter kom zit ik nog ‘safe’
Handig overzicht.
En inderdaad tijdens de zwangerschap (en tijdens borstvoeding) wordt aangeraden niet meer dan 200mg per dag binnen te krijgen

5 jaar geleden
Ik heb veel minder zin in koffie dan voorheen, al is de iced frappe karamel van de McDonalds wel een nieuwe verslaving.
Ik drink nu meestal 1, maximaal 2 caffeine houdende drankjes per dag.
In het begin van de zwangerschap had ik is 3 kopjes koffie op op een dag.. ik voelde me super schuldig en had meteen in paniek de verloskundige gebeld. Ze heeft me toen gerust gesteld, het kon echt geen kwaad.
Een hele tijd geleden wel een interessant artikel gelezen over hoe cafeïne invloed kan hebben op ongeboren baby’s. Als ik het vind deel ik het hier!
4 jaar geleden
Ik drink iedere ochtend een bakje koffie ( verse bonen ) en verder hele dag water en soms 7up/ sprite aangezien daar geen cafeïne in zit ☺️