6 Reacties
één jaar geleden
Pffff jeetje, geen tips maar wel echt heavy zeg. Ik snap dat je ergens de goede vrede wilt bewaren, maar ik zou echt gek worden.
Ik zou het een keer gewoon heeel duidelijk aangeven en je gevoel erbij uitspreken. Dit is geen gezond gedrag van hun. 🫣🥺 Succes in ieder geval. 🙏🏼
MOD
één jaar geleden
Wat verschrikkelijk. Ik ben sowieso erg op mezelf. Mijn schoonouders, zeker schoonmoeder wil het liefst ook minimaal wekelijks afspreken en dagelijks appen/videobellen. Ik houd dit allemaal af. Man reageert wel nog veel op app. Eens in de 2 weken afspreken vind ik meer dan genoeg. Ze mag een vaste oppas dag hebben, echter wil zij een andere dag. Dus hebben we aangegeven dat het dan ophoudt. Soms is er ook jaloezie naar mijn familie, terwijl mijn familie veel verder weg wonen en dus ook veel minder zien. Wij zijn hier gewoon heel duidelijk in en geven onze grenzen aan. Hopelijk lukt dit jullie ook.
Succes iig!
één jaar geleden
Jeetje wat verschrikkelijk zeg. Als ik het al lees verstikt het me, laat staan er je er zelf inzit🥵
De familie van mijn man woont op 45 min rijden van ons vandaan. Wij zijn samen gaan wonen, waar ik vandaan kom. Daar ben ik hem nog steeds dankbaar voor! Ik hoor na jaren ook iedere keer dat het zo ver weg is, vooral van zijn moeder en zijn opa en oma. Dat laatste snap ik ergens wel, want die zijn niet meer zo mobiel. Daarnaast werken wij beiden onregelmatig. Ik zie mijn eigen familie hier in het dorp niet eens wekelijks! En zij denken dus van wel...
Ik heb echt geen tips of ervaring met het claimen gedrag. Of het negatief en boos reageren. Misschien is het iets om dit samen met jouw partner te spreken hoe dit aan te pakken? Misschien kun je dan samen, met z'n vieren, in gesprek gaan en jullie beiden je gevoel vertellen. Geen idee of het werkt. Maar ik denk dat je het punt hebt bereikt waar het geduld op is?! Knap trouwens dat je het al zolang volhoudt en netjes houdt.
Heel veel succes met wat je ook gaat doen. Maar wat je zegt!! Het is jouw gezin en jullie leven. Als jij en je partner maar samen op 1 lijn zitten🍀🙏
één jaar geleden
Dat is erg vervelend, maar het is belangrijk duidelijk jullie grenzen aan te blijven geven. Als zij daar boos om worden ligt dat plat gezegd aan hen. Ze hebben jullie wensen ook te respecteren en daar hoort een gezonde balans in te zijn.
Ik weet hoe lastig get kan zijn, meestal gaat het eerst wat stroef in de verstandhouding maar daarna wordt meestal wel beter. Ik ging altijd over mijn grenzen heen en heb een assertiviteitstraining gehad en ben dit gaan toepassen op mijn eigen familie, het heeft uiteindelijk juiste onze verstandhouding Verbetert en ons dichter bij elkaar gebracht.
Wees duidelijk in uitleg en gebruik voorbeelden.
Bijvoorbeeld: we vinden het lief dat jullie graag tijd met ons door willen brengen, echter hebben wij ook wat vrijetijd voor ons zelf als gezin nodig en we willen jullie vragen om ook naar onze behoefte te luisteren. We willen ook graag onze tijd over de hele familie eerlijk verdelen, terwiji wij momenteel het meest met jullie omgaan, alleen al deze week zijn wij al twee hele middagen de vrijdag en zondag bij jullie geweest, terwijl ik mijn eigen ouders nog maar een keer in deze maand gezien heb. Graag willen je met jullie duidelijker afspraken maken en onze verwachtingen meer bij elkaar te brengen. Daarnaast zouden we het erg waarderen dat jullie onze keuze om te verhuizen te accepteren en daar niet herhaaldelijk negatief over uitlaat.
één jaar geleden
Reactie op -Vino-93
Jeetje wat verschrikkelijk zeg. Als ik het al lees verstikt het me, laat st ...
Bedankt voor je reactie. Gelukkig zitten mijn partner en ik echt op 1 lijn, dus dat is wel heel fijn. We zitten er inderdaad aan te denken om toch eens het gesprek aan te gaan.. en wat jij zegt ik zie mijn eigen familie ook niet wekelijks. Dat hoeft ook niet waardoor het juist wel gezellig is om er heen te gaan. Zo'n groot verschil.