36 Reacties

5 jaar geleden

Dan was je vorige menstruatie geen echte menstruatie maar gewoon een bloeding, dat kan voorkomen. De kans is dan heel groot dat je dus al een stuk langer zwanger bent. Wanneer was je menstruatie daarvoor?

5 jaar geleden

Deze meet de hoeveelheid HCG en koppelt dit aan de gebruikelijke hoeveelheid weken zwanger voor die hoeveelheid. Waarschijnlijk heb je een vrij hoog leven HCG voor je zwangerschapsduur. Heb je veel kwaaltjes ook? 😊

5 jaar geleden

Het klopt dan toch? Die weken tel je toch gewoon mee!

5 jaar geleden

Bij mijn eerste zwangerschap dacht ik ook een gewone menstruatie gehad te hebben (altijd vrij zwaar bij mij), maar achteraf bleek het toch een innestelbloeding te zijn en bleek ik bij de echo geen 7, maar al 11 weken te zijn. Het kán dus wel. Ik zou voor de zekerheid even bellen met een verloskundige, je moet namelijk ook genoeg tijd hebben om te beslissen over de nipt (daar kwamen wij toen wat mee in gedrang en moesten ineens super snel beslissen).

5 jaar geleden

Reactie op Bibi Van Bijna 3

Dan was je vorige menstruatie geen echte menstruatie maar gewoon een bloedi ...
Ik was echt 7 dagen aan het bloeden tijdens m’n laatste menstruatie. Mijn eerste dag van de menstruatie daarvoor was 19 december.

5 jaar geleden

Reactie op ChristianeF

Deze meet de hoeveelheid HCG en koppelt dit aan de gebruikelijke hoeveelhei ...
Ik heb op zich niet echt kwaaltjes. Ik heb alleen menstruatieachtige krampen en pijn in mijn borsten. En nu ik weet dat ik zwanger ben, lijk ik misselijk te worden maar dat zal ook wel een stukje tussen mn oren zitten. 😅

5 jaar geleden

Reactie op Mama0586

Bij mijn eerste zwangerschap dacht ik ook een gewone menstruatie gehad te h ...
Ik was echt 7 dagen ongesteld de laatste keer. Ik ben benieuwd, vanmiddag ga ik de verloskundige bellen. Hebben dan telefonisch spreekuur.

5 jaar geleden

Misschien stijgt je hcg snel? Tweeling of drieling? 😛

5 jaar geleden

Reactie op Hebak

Misschien stijgt je hcg snel? Tweeling of drieling? 😛
Hou op hoor! 🤣🤣🤣

5 jaar geleden

Als ik 19 december ingeef ben je nu ongeveer 7 weken zwanger om en nabij Zal gelijk vk bellen en de Situatie uitleggen

5 jaar geleden

Hi! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb gister een test gedaan en die gaf 1-2 weken aan. Kan kloppen want heb 2 weken terug eisprong gehad. Lijkt dus alsof de test de daadwerkelijke duur aangeeft en je er niet nog 2 weken bij op moet tellen. Zou ook raar zijn eigenlijk want dat hoef je ook geen test te doen die aangeeft hoe lang je zwanger bent😂

5 jaar geleden

Reactie op Bibi Van Bijna 3

Als ik 19 december ingeef ben je nu ongeveer 7 weken zwanger om en nabij Z ...
Ik ga zo bellen, vanaf 13:00 uur zijn ze bereikbaar. Dankjewel

5 jaar geleden

Reactie op Lola1002

Hi! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb gister een test gedaan en die ...
Klopt maar je moet er echt 1/2 weken bij optellen. Je menstruatie week is week 1 zwanger. Ook al kan dat natuurlijk niet, maar volgens de boeken rekenen ze zo 🤓! Ben heel benieuwd wat de verloskundige zegt. Jij ook gefeliciteerd

5 jaar geleden

Deze test rekent vanaf de innesteling, je moet er twee weken bij optellen omdat ze altijd rekenen vanaf je laatste menstruatie. Dus als je 4/5 weken geleden je laatste menstruatie had dan klopt deze 3+. Gefeliciteerd :-)

5 jaar geleden

Ik had 5 dagen na mijn NOD ook al een 3+. Dat was dus 4 weken en 5 dagen na mijn laatste menstruatie.

5 jaar geleden

Op de dag dat je je menstruatie mist ben je dus volgens de berekening die elke verloskundige in Nederland maakt al een maand zwanger. Die krijg je er gratis en voor niets bij :-)

5 jaar geleden

Het klopt wel hoor :) 3+2 = 5 weken zwanger Volgens je laatste menstruatie zou je nu 4+2 zwanger zijn en dat is de 5e week. 12-19 jan = week 1 19-26 jan = week 2 26 - 2 feb = week 3 2 - 9 feb = week 4 9 - 16 feb = week 5, daar zit je nu in.

5 jaar geleden

Reactie op Amore13

Op de dag dat je je menstruatie mist ben je dus volgens de berekening die e ...
Haha scheelt weer minder lang wachten! Bedankt voor je antwoorden.

5 jaar geleden

Reactie op Boysmom21

Het klopt wel hoor :) 3+2 = 5 weken zwanger Volgens je laatste menstruatie ...
Oké duidelijk! Ben benieuwd, dankjewel. Ik ga zo de verloskundige bellen. 📞

5 jaar geleden

Oké duidelijk! Ben benieuwd, dankjewel. Ik ga zo de verloskundige bellen. � ...
Leuk!!!🤩 gefeliciteerd!