5 Reacties
9 maanden geleden
Hoi bezorgde mama!
Hier heb ik een dochtertje van 6 oktober 2021.
En wij kennen ook maar 1/2 woorden.
Mama papa die ja nee.
Ik heb nooit 3 woorden achtereen gehoord?
Maak ik me zorgen? NEE, want ieder kind is uniek! 💗
Ik blijf veel praten ik herhaal alles ik benoem alles maar meer dan dat lukt niet.
Gaat jou kindje al naar de psz of kdv?
Ik merk nu wel sins ze naar de psz gaat meer "wilt" praten dus ze doet haar best.
Vergis je niet in haar driftbuien. Dat is er juist omdat ze haar zelf niet kan uiten. Bij mij dochtertje net zo,
Als het haar niet lukt dan huilt ze op de grond, dan blijf ik benoemen Todat ze ja zegt..
MOD
9 maanden geleden
Ieder kindje is anders. Het ene kindje zegt inderdaad al hele zinnen, het andere kindje praat nog niet zoveel. Het CB kijkt altijd naar gemiddelden. Zoals je zelf al zegt, ze snapt wel heel veel. Misschien wil jou kindje pas wat zeggen als ze het echt zeker weet. Of is ze lekker 'lui' want met deze woorden en wijzen bijv lukt het ook! Het komt vanzelf. Bij mijn oudste zoontje dacht ik een tijd 'wat een lui mannetje, hij kan zoveel maar doet zo weinig'. Inmiddels praat ie thuis de oren van ons hoofd. Op de opvang bijv doet ie dat weer veel minder. Mijn zoontje werd ook kwaad als ie iets duidelijk wilde maken maar het lukte niet. Dus die driftbuien herken ik.
Ik geloof er in dat ieder kindje alles op eigen tempo doet. Maar ik snap zeker dat je soms onzeker kan worden. Mijn oudste stond al met 8 maanden te springen in de box. Mijn jongste kan nog niet zelfstandig gaan zitten en is al ruim 9 maanden. Alles op zn tijd 😊🍀
9 maanden geleden
Zoontje van 7/10 zegt ook echt vrij weinig nog steeds en leeft heel erg in zijn eigen taal. Maak mij er totaal geen zorgen om, ik merk namelijk wel aan hem dat hij alles begrijpt en wel ons probeert na te zeggen (soms)
Onze zoon is bijv heel erg goed weer in zijn fijne motoriek, kan dingen die een ander kindje van zijn leeftijd en wel goed praat weer niet bijv.
Ontwikkeling gaat per fase geloof ik wel en mijn zoontje vond het denk ik belangrijker om een gekookt ei te kunnen pellen dan te kunnen zeggen dat hij honger heeft 😂
9 maanden geleden
Reactie op Sunny-
Dankjewel dames 🥰 ik heb voor de zekerheid volgende week een check bij het ...
Als je je echt zorgen maakt dan ben je beter af bij een kinder logopediste dan bij het Consultatiebureau.
Ieder kind is uniek maar als ze echt driftig is omdat ze zich niet kan uiten dan zou een consult logopedie misschien handig kunnen zijn. Succes!