Hoi iedereen,
Laat ik allereerst zeggen dat ik mn dochter niet wil pushen. Maar, ik merk dat ik me zorgen maak om haar taalontwikkeling. Ze praat met name met enkele woorden en gebruikt veelal 'die'. Ze kan 2 en soms 3 woord zinnen zeggen maar doet het niet. Ze snapt wel veel. Soms zie ik filmpjes van wat andere kinderen van haar leeftijd kunnen en dan zie ik zulke grote verschillen: die maken zinnen, kunnen zichzelf uitleggen, etc.
Aan de andere kant denk ik ook wel weer dat het uiteindelijk recht zal trekken maar ik gun het haar om zichzelf beter uit te kunnen drukken, ook vanwege driftbuien.
Ik heb het besproken met het consultatiebureau en die arts bleef telkens van mening veranderen. 'ze moet minimaal 50 woorden kennen', die kent ze niet 'elke week moet er een nieuw woord bijkomen', dat lijkt ook niet te gebeuren 'ga dan nog maar meer oefenen'
Sorry voor het lange verhaal maar ik zit er al maanden mee. Nadat het consultatiebureau overigens zei dat haar oortjes prima waren bleken ze bij de kno potdicht te zitten dus ze heeft nu al 2 maanden buisjes en ik had gehoopt dat het dan zou verbeteren, wat wel is, maar niet zoveel als ik haar had gegund.