6 Reacties
één jaar geleden
Helaas geen tips, maar hopelijk ietwat bemoedigende woorden.
Onze dochter zit nu ongeveer een jaar op de opvang. In het begin was ze om de twee weken ziek, hoge koorts, verkouden noem maar op. Sinds twee maanden lijkt er verbetering te komen in haar weerstand. In die zin, ze is nog "maar" 1x per maand ziek..
Het is nog steeds te vaak als je het mij vraagt. Maar ik houd mij vast aan deze verbetering.
één jaar geleden
Het is zeker sneu mijn dochter heeft dat ook heel erg gehad met op de top 8 dagen 41 grade koorts en sinds dien afkloppen is ze bijna niet meer ziek de cb zei gister tegen me dat dit normaal is ze krijgen weerstand mee van de moeder die werkt uit en dan bouwen ze eigen weerstand op wat ze nu allemaal oplopen lopen ze straks minder op
één jaar geleden
Heel bekend. Hier 2 kinderen en het zelfde verhaal. Maar dat zeide ze bij ons wel, meestal zijn ze de eerste 3/4 jaar zo en dan hebben ze nergens meer last van, bouwen weerstand op. Als je hem nu thuis gaat houden is de kans groot dat zodra hij naar school gaat hij als nog alles krijgt.
Zie je vaak bij kindjes die 4 jaar lang thuis zijn geweest, die bouwen veel minder op en dan komen ze op school en is het "feest".
Onze dochter van 3,5 heeft er al stukken minder last van dan in het begin en ook ons zoontje begint meer weerstand te krijgen.
Als hij het zo leuk vind zou ik hem echt niet thuis houden, is zo goed voor kindjes om lekker te kunnen spelen met andere.
Dat ziek zijn is klote maar hoort er helaas bij.
één jaar geleden
Maar net wat je wil hoor. Ik werk zelf op een peuterspeelzaal en het is echt nooit zo heftig geweest als afgelopen half jaar. Elke dag maar 5/6 kinderen ipv 14 door het ziek zijn. Ik heb een vermoeden dat het erger is door de lockdown.
Ik persoonlijk vond het ziek zijn, het niet meer waard. Al die slapeloze nachten tot gevolg.
En kijk met 2/ 3jaar wel weer als ze wat groter en sterker is.
In principe leren ze pas rond die tijd samen spelen en is het veel waardevoller dan nu
één jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde … mijn zoontje heeft een koemelkallergie en hij pikt alle virusjes nu sinds zaterdag met 39 graden koorst en elke keer hetzelfde vaker ziek dan niet. Ik moet me de hele tijd afmelden van werk en het is heel erg vervelend slapeloze nachten en veel stress. Ik vraag me alleen af of het financieel veel verschil maakt.