15 Reacties

4 jaar geleden

Wat een rot situatie hè... ik heb 2 werkgevers waarvan 1 thuiswerken voor 24u en 1 huishoudelijk werk voor 11 uur in de week. Dus best pittig ook! Ik heb me bijna gelijk ziekgemeld nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was omdat ik bloedingen had, en lichamelijk zwak was/ben. Het thuiswerken probeer ik wel zoveel mogelijk door te zetten. Maar hiervan heb ik vanmiddag ook een gesprek met de arbo arts. Ik blijf het toch spannend vinden dit soort dingen. Zo vaak het gevoel dat je een zeur bent!

4 jaar geleden

Hi Ik zit sinds maart thuis vanwege extreem overgeven. Mijn werkgever haar reactie boeide me niet echt eigenlijk. Ik weet dat ze geen begrip had maar ze kent mij ondertussen al dat het me weinig boeit. Ik had ondertussen de diagnose hg (hyperemesis) extreem misselijk enzzz. Dit tegen arboarts gezegd die kende het gelukkig. Die heeft aangegeven aan me werk dat ik verlopig er niet ben. Ik denk überhaupt ook niet dat ik nog zal gaan werken.

4 jaar geleden

Ik zit al vanaf 8 weken in de ziektewet ivm bekkeninstabiliteit. Bazin was gelukkig heel begripvol, evenals de arboarts. Er wordt nu van mij verwacht dat ik af en toe mijn gezicht even laat zien bij mijn collega's en verder pas weer na de bevalling! Echt een hele fijne reactie!

4 jaar geleden

Ik zit sinds week 8 in de ziektewet. Niemand die er moeilijk over doet. Ben nu 21 weken. De arboarts heeft zelf aangegeven dat ik waarschijnlijk niet meer ga werken voor mijn verlof. Ben ziekgemeld ivm hg. Continue overgeven en meerdere ziekenhuisopnames gehad.

4 jaar geleden

Ik zit ookal sinds week 7 in de ziektewet. Met mij gaat het al vele malen beter dan eerst maar ik sta nog steeds 100% ziekgemeld. Arboarts legt alles bij mij en accepteerd wat ik zeg. Ik ben nu langzaam mijn werk aan het opbouwen. (Werk bij een domino’s pizza) ik werk ca. 2 uurtjes per week in de winkel. En maak daarnaast het rooster en probeer de sollicitaties weer op te pakken. Dit komt uit op ca. 6 uur per week alles bij elkaar opgeteld. Ik denk niet dat ik voor mijn verlof in de buurt ga komen van de 32 uur die ik normaal werk. Ik heb echt slechte ervaringen gehad met UWV, arboartsen etc maar tijdens mijn zwangerschap nu zijn het allemaal de aardigste mensen ooit. Zij zorgen dat een goede zwangerschap kan hebben naast poging tot werken. Zonder dat mijn werkgever ook maar iets kan pushen. (Is strafbaar)

4 jaar geleden

Reactie op Laura91g

Wat een rot situatie hè... ik heb 2 werkgevers waarvan 1 thuiswerken voor 2 ...
Ik snap precies wat je bedoeld! Ik werkte 38 uur per week en vond dit ook heel pittig vooral toen ik de klachten begon te krijgen. Hoe is je gesprek met de arbo arts gegaan?

4 jaar geleden

Reactie op Ana3

Hi Ik zit sinds maart thuis vanwege extreem overgeven. Mijn werkgever haar ...
Je voelt je zo ellendig he als je zo misselijk bent. Ik kreeg ook medicijnen tegen de misselijkheid heb je dit ook gekregen?

4 jaar geleden

Reactie op IDS36

Ik zit al vanaf 8 weken in de ziektewet ivm bekkeninstabiliteit. Bazin was ...
Fijn zeg dat ze je de rust geven! En dat je bazin begripvol was! Ik hoor helemaal niets van m’n werk tenzij ik zelf bel of app

4 jaar geleden

Reactie op Lelie99

Ik zit ookal sinds week 7 in de ziektewet. Met mij gaat het al vele malen b ...
Fijn om te horen dat je langs alle kanten begrip krijgt! Ik heb ook veel begrip van het uwv en de arbo arts gekregen toen ik het eerste gesprek had. Van het uwv hoef ik tot na m’n bevalling niet meer te werken maar ik weet natuurlijk niet hoe de arbo arts daar over denkt. Ben heel benieuwd naar het gesprek morgen.

4 jaar geleden

Ik zit sinds mijn 6e week al ziek thuis.veel overgegeven en duizelig. Ik kon echt helemaal niks meer. Inmiddels loop ik bij de fysio om weer wat fitter te worden. Mijn contract werd ook niet verlengt. De arbo was hiervan vanaf het begin op de hoogte. Ze hebben het nog een beetje proberen te stimuleren om thuis te werken, maar dat ging niet. Ongeveer 4 weken voor het einde van het contract gaf de arbodienst aan dat het opnieuw weer werken er niet meer in zou zitten en ze hebben dat advies dan ook gegeven. Inmiddels uit dienst en heb uwv erover gesproken en kan toch nog niet werken dus laten ze het zo en over 6 weken weer een telefonische afspraak.

4 jaar geleden

Reactie op Anjak

Ik zit sinds mijn 6e week al ziek thuis.veel overgegeven en duizelig. Ik ko ...
Dat heb ik ook gehad bij het uwv. Zij zeiden daarna dat ze het niet nodig vonden om weer contact met me op te nemen. Morgenochtend dan m’n gesprek met de arbo dus ik ben benieuwd

4 jaar geleden

Je kan als het nodig is je verloskundige inschakelen en hun kunnen ook voor je een woordje doen.

4 jaar geleden

Hoi dames. Ik wil even wat kwijt. Ik heb een eigen onderneming en voor dit soort dingen zijn wij verzekerd. Ik snap nooit de drama’s die hier achterweg komen, contracten die niet worden verlengd en ga zo maar door. Als mijn personeel zegt ziek te zijn is ze ziek! Als zwangere heb je zoveel rechten dus kom voor jullie zelf op!

4 jaar geleden

Ik zit sinds medio maart in de ziektewet en vorige week gehoord dat contract niet verlengd wordt. Reintegreren wilde mijn werkgever ook op een laag pitje zetten. Eerstvolgende gesprek met arbo arts is verplaatst van 21 juni naar 8 juni, maar contract loopt 30 juni af. Lijkt me dus niet dat ik voor 3 weken ga reintegreren.

4 jaar geleden

Hoi dames. Ik wil even wat kwijt. Ik heb een eigen onderneming en voor dit ...
Heel goed! Als werknemer weet je dit vaak niet. Ik werk echter bij m’n ouders in het bedrijf en zie dit ook vanaf de andere kant.