29 Reacties

3 jaar geleden

Ik geef niet specifiek van het merk danoontje, maar wel van yogolino. Zitten wat minder suikers in (dat proef je zelf ook😅) en ze vindt het echt heerlijk! Ik geef het niet dagelijks maar zo'n 2x in de week

3 jaar geleden

Nee ik geef campina milde kwark met een vleugje aardbei of vanille omdat hier minder suiker in zit en geef dit om de avond zo iets een klein beetje

3 jaar geleden

Ik dacht dat het sws niet goed is om je kindje voor zijn/haar eerste jaar zuivel te geven… laat staan yoghurtjes waar dan ook nog eens veel toegevoegde suikers smaak geur en kleurstoffen in zitten! Ik zou dit sws niet aan mijn kindje geven… snap heel goed dat ze het lekker vinden, maar ik vind het troep… Dan op den duur gewone yoghurt! Maar zeker nu nog niet…

3 jaar geleden

Ik dacht dat het sws niet goed is om je kindje voor zijn/haar eerste jaar z ...
CB adviseerde ons bij 6 maanden al om na een groentehap savonds nog wat Griekse yoghurt of kwark te geven

3 jaar geleden

Reactie op emmel

CB adviseerde ons bij 6 maanden al om na een groentehap savonds nog wat Gri ...
Oké, ja ik heb een beetje een andere kijk op voeding dan het cb dat heeft… maar dan zou ik idd nog eerder Griekse yoghurt geven dan danoontjes😉

3 jaar geleden

Nee alleen gewone Yoghurt. Vaak ook door het fruit heen.

3 jaar geleden

Ja hoor 😊 hij eet al redelijk goed met de pot mee en erna lekker een toetje. Va de lidl de kindertoetjes/danoontje. Maar hij krijgt ook regelmatig yoghurt of griekse kwark. We letten over de hele dag wel op met wat we geven maar want kan zo'n klein toetje nou kwaad.. zijn grote zus krijgt er ook elke avond een en dat heeft hij al maar al te goed in de gaten. Als je zo moet gaan kijken zouden wij ook vanalles moeten laten staan omdat het "niet goed" zou zijn toch. Alles met mate 😊

3 jaar geleden

Wat is de reden dat je je baby een danoontje wil geven? Om eerlijk te zijn begrijp ik niet zo goed wat er mis is met groente, fruit en wat vezels. Net zoals diksap...🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Ons cb volgt het voedingscentrum en raadt dingen als danoontje af vanwege de hoeveelheid suikers. Daarnaast het eerste jaar geen zuivel.

3 jaar geleden

Een klein beetje yoghurt mag gewoon vanaf 8 maanden. Als het maar niet meer dan 100ml is. Ik doe er vaak groente en fruit spread doorheen van de kleine keuken. Maar dit geef ik dan als tussendoortje en niet als toetje.

3 jaar geleden

Idd wij geven soms ook eens yogolino. Is geen zuivel en idd minder gesuikerd.

3 jaar geleden

Reactie op Jaad

Ons cb volgt het voedingscentrum en raadt dingen als danoontje af vanwege d ...
Geen zuivel? Dit staat op voedingscentrum.. vanaf 8 maanden.

3 jaar geleden

Mijn kind krijgt geen zuivel momenteel, ze heeft kma. Als ik het al zou doen zou het met fruit en een heel klein beetje yoghurt zijn. Zeker geen ongezond suikerbommetje als danoontje.

3 jaar geleden

Reactie op Autoline

Wat is de reden dat je je baby een danoontje wil geven? Om eerlijk te zijn ...
Ben zelf mondhygienist dus kijk zeker uit met teveel suikers zoals diksap. Ik was gewoon benieuwd hoe andere moeders denken over af en toe een danoontje of ander kwarkje.

3 jaar geleden

Reactie op emmel

Ben zelf mondhygienist dus kijk zeker uit met teveel suikers zoals diksap. ...
Hier alleen maar water en thee zonder suiker dus.

3 jaar geleden

Reactie op blondine2000

Nee ik geef campina milde kwark met een vleugje aardbei of vanille omdat hi ...
Hoeveel geef je ongeveer

3 jaar geleden

Reactie op D.D.Z

Hoeveel geef je ongeveer
Ong een eetlepel maar echt af en toe 😊

3 jaar geleden

Reactie op blondine2000

Ong een eetlepel maar echt af en toe 😊
Oké oké hmmz , CB had gezegd yoghurt of kwark na groente en heb nu ook zo een bak gekocht , vanavond eens kijken

3 jaar geleden

Ja hoor hier ook gewoon lekker een potje danootje soms een grote soms een kleine net zoals diksap vroeger kregen wij ook niet alleen water en leven ook nog ik vind dat allemaal te overdreven heb een dochter van 8 met ondergewicht en die eet alles vooral veel suiker en komt nog niet bij al wil je het graag dus ja en uiteraard alles met mate maar wij zelf drinken ook niet alleen water en eten ook niet alleen groente en fruit

3 jaar geleden

Reactie op Tatje1988

Ja hoor hier ook gewoon lekker een potje danootje soms een grote soms een ...
Helemaal mee eens!😊