15 Reacties
2 jaar geleden
Is het misschien een idee om een soort schema te gebruiken van welke activiteiten je doet zodat je kleintje erop kan anticiperen?
Bijvoorbeeld na onbijt met blokken spelen dan misschien even naar buiten, na dutje met muziek instrumenten spelen, lunchen,dutje, even samen spelen zoals een bal heen en weer rollen, vingerverven/tekenen, dan even zelt laten spelen met speelgoed of hindernissenbaan van kussens maken en grote kartonnendozen(verstevigd)zodat je iets in huis kan doen, avond eten boek voor lezen.
Als het niet uit komt om ergens na toe te gaan ga ik ook vaak even videobellen met familie. Mijn man werkt ook lange dagen en is meestal niet terug voor haar bedtijd en wij videobellen altijd even na het eten in zijn pauze.
2 jaar geleden
Trouwens sommige steden hebben iniatieven zoals een mamma cafes, of dergelijke sociale bijeenkomsten in buurthuizen mischien is er iets in jou buurt. Dan kom je makkelijk in contact met andere jonge ouders.
Bijvoorbeeld in mijn omgeving dit https://m.facebook.com/profile.php?id=100077343232237
https://www.home-start.nl/apeldoorn/ouder-caf%C3%A9-ouder-ontmoeten-ouders-fysieke-bijeenkomst
2 jaar geleden
Eind van de dag even een rondje wandelen zorgt altijd wel voor een opkikkertje en vinden de kids ook leuk. You can do it ❤️
één jaar geleden
Ik snap je heel goed, mijn zoontje is overdag lief en leuk en altijd lachen echt een feestje, maar de nachten zijn na een jaar nog steeds pittig. 2 a 3 x per nacht huilen, speentje flesje noem maar op.
Daarnaast werk ik 4 dagen waarvan 2 papa dagen, en 2 naar opa en oma's.
En iedereen zegt ook je hebt niks met hem te doen, en dat klopt maar ik ben ook zooo moe soms.
Van elke x snachts gebroken slapen.
Ik doe momenteel op mijn vrije dagen de middags dutjes mee anders hou ik het ook niet vol.
Ik kijk zooo uit dat dit veranderd🤣 tegen die tijd willen wij vast een 2e kindje en begint alles zo weer opnieuw 🤣
één jaar geleden
Ze helpt ons nu met “schoonmaken” dat is een uitkomst. Doekje geven en helpen. We hebben de stopcontacten veilig gemaakt en verder mag ze best overal aanzitten. Kabels in kabelgootjes en als ze met dr hand in het water van de katten zit, wordt ze nat.. & na een paar keer vindt ze het zelf vervelend geworden..
Dutjes komen wel weer. Is een fase.
één jaar geleden
Ik doe alle ‘klusjes’ met haar bij me: de was > zij krijgt sokken/doekjes, vaatwasser > onderin plastic bakken die ze kan pakken, opruimen > ook dingen die ze op kan pakken, schoonmaken > ook een doekje.
Haar slaapjes (als eigen bed lukt) zijn voor mij chill-tijd. Ik doe dan de eerste 10min even snel iets (bv stofzuigen) en daarna ontspannen. Ik kan sindsdien veel meer genieten van de uren dat ze wakker is.
Verder ga ik áltijd naar buiten, s ochtends en s middags. Dat breekt de uren wel.
Ik vul even in dat je de hele week alleen thuis bent met hem? Dat is wel echt zwaar hoor!! Kan je niet voor elke dag een vaste activiteit zoeken (bv. maandag zwemmen, dinsdag kinderboerderij, woensdag lunch/vriendinnen etc.). Of kijken of er peuter speelochtenden zijn in je gemeente?
één jaar geleden
Hier lijkt het ochtenddutje er vanaf, dus de dagen zijn nog langer.
Eerst ontbijt voor hem. Dan ontbijt voor mij (op de bank en dan klimt hij ondertussen wat over mij heen). We hangen/spelen een beetje in de woonkamer tot papa naar werk gaat.
Rond 9.30u naar buiten (winkelen, boodschappen, wandelen, whatever).
10.30u fruit eten samen. Op ons gemakje. Dan is het ondertussen wel 11uur.
Tot 11.45u samen spelen. Of ik rommel ondertussen wat in de woonkamer en probeer hem zelf te laten spelen.
Daarna lunchen samen. Tot 12.15u.
Even filmpjes kijken.
12.30u slapen. Gelukkig tot 15.00u.
En dan komt hier de moeilijke periode en hoop ik dat papa snel thuis komt hahaha. Met deze kou wil ik niet weer naar buiten. Ik probeer het huishouden te doen en hem mee te laten helpen. Soms wil hij alleen maar aandacht, dus dan gaan we spelen.
Als ik wel motivatie heb gaan we even naar de kinderboerderij ofzo. Blij als papa er weer is om even mijn handen vrij te hebben
één jaar geleden
Poh herkenbaar! En inderdaad is nee hier ook opeens weer een uitdaging. Wij hebben de woonkamer babyproof gemaakt. Alles waar zij af moet blijven ligt op een bijzettafel waar ze niet bij kan. Gaat vast weer over😂 maar soms hier ook weinig bloed onder de nagels nog te vinden