17 Reacties
5 jaar geleden
Jemig wat naar voor je dat je je zo slecht voelt!! ik begrijp je dilemma, maar zou toch langs de huisarts gaan om met dit in elk geval met hem/haar te bespreken. Je kunt dan ook uitgebreid vragen wat de werkzame stoffen in de medicijnen die de huisarts zou voorschrijven zijn en wat die precies doen en wat er qua onderzoek is gedaan naar invloed op de baby etc. Ik snap dat je het pas als laatste redmiddel wil inzetten maar het klinkt alsof het misschien wel tijd is daarvoor. Het is misschien ook wel fijn om alvast iets in huis te hebben, dan kan je altijd nog beslissen het wel/niet te nemen. Sterkte!!
5 jaar geleden
Accupunctuur misschien. Het schijnt te helpen bij sommige mensen. Ik heb zelf gelukkig minder klachten nu. Ik dronk altijd heet gekookt water met gemberstukjes , gezoet met honing. Het hielp wel een beetje bij mij. Succes.
5 jaar geleden
Meteen naar de huisarts gaan! Ik ben na 2 weken misselijkheid gegaan en heb toen Emasafene zetpillen gekregen, deze zijn veilig en hebben mij enorm geholpen! Je kan dan echt weer genieten en dat is zo belangrijk!
Ik heb soms wel minder trek in avond eten en nog afkeer tegen wat dingen maar niet te vergelijken met eerst!
De huisarts zei ook kan je meteen mee beginnen. Ik heb ze 2 weken gebruikt en heeft het zwanger zijn wel echt “leuker” gemaakt!
Succes en zet hem op!
5 jaar geleden
Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik dit ook zo extreem gehad!
Bij 12,5 kg eraf en nog geen water binnen kunnen houden, ben ik toch maar naar de ha gegaan. Ik heb toen ook de emesafene zetpillen meegekregen. Deze zetpillen hebben mij echt ontzettend geholpen. Ik ben normaal gesproken ook echt niet van de medicatie, maar ik ben blij dat ik ze toen tijdelijk heb kunnen gebruiken tot de ergste fase van misselijkheid tijdens de zwangerschap voorbij was.
Ik zou in ieder geval naar de ha gaan en het hier gewoon eens over hebben en je laten informeren over de mogelijkheden. Je kunt dan altijd nog een besluit nemen wat je het beste vindt.
5 jaar geleden
Ik ben nu 12 weken zwanger en al vanaf week 5 aan het spugen vrijwel alles wat erin ging kwam eruit. Daardoor ben ik in ziekenhuis beland aan infuus. Ik heb toen emasafene gekregen 3x per dag. Hiermee nog misselijk en soms spugen maar merendeel blijft er nu inzitten. Zowel je kindje als jezelf hebben vocht/minerale en vitamine nodig wat je nu denk ik te kort komt. Ik raad je echt aan om hiermee morgen naar huisarts te gaan wand anders red je het niet
5 jaar geleden
Ik ben ook 1 die liever geen medicatie gaat gebruiken, liever zonder. Maar nu heb ik weer laag HB en dat is voor mn kindje ook niet goed dus dan kies ik dus wel voor medicatie. Het gaat nu niet om mezelf maar de veiligheid van mn ongeboren kindje. Dus nu moet je kiezen voor jezelf en je kindje. Je kan ook kijken voor homeopathische middelen, die zijn er wel. Ik geloof dat iemand hier ee berichtje daarover gepost heeft. Iets van VSM geloof ik. Sterkte meid, pas goed op dat je niet uitdroogt ook, misschien wat extra ORS nemen als je vaak moet overgeven. 🍀
5 jaar geleden
Gevonden! Okugest heet het van VSM hieronder ook een artikel waarin dit geadviseerd wordt bij zwangerschapsmisselijkheid.
Het is homeopatisch, misschien voelt dat iets minder erg?
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/107292-okugest-helpt-bij-ernstige-zwangerschapsmisselijkheid.html
5 jaar geleden
Ik heb vorige zwangerschap 9 maanden gespuugd. 1e x ook mar foor gebuffert wat ik kreeg wel emefasene voor geschreven maar neem het liever niet. Tja dus naar 2x gedaan toen. Dit keer ben ik naar 3 weken misselijk en na 2x spugen al naar de huisarts gegaan. Ik was zo ellendig. Ik kreeg it x Suprimal voorgeschreven. Kan gewoon tijdens zwangerschap is tegen reisziekte. Nu spuug ik soms. Gaat veel beter om de dag door te komen en afvallen is er niet meer bij. In zh belanden lijkt me ook geen pretje.
5 jaar geleden
Niet dat ik commentaar wil hebben hoor maar is het niet gezonder voor je kindje als jij fatsoenlijk voedingsstoffen binnen houdt? Ik heb het zelfde gehad dat ik niets binnen hield en heb ook emefasene voorgeschreven gekregen. Mijn verloskundige heeft me zelfs een ‘standje’ gegeven omdat ik de tabletjes niet snel genoeg pak. Ik doe het nog altijd als ik me echt slecht voel maar merk dat als mn maag eenmaal rustig is na een keer een tablet, ik weer een paar dagen normaal kan functioneren.
Ps voor mijn zwangerschap was 2x op een jaar paracetamol/ibuprofen de max
5 jaar geleden
Hi! Ik herken dit heel erg. Ik kwam erachter dat ik ‘s avonds misselijk werd, omdat ik blijkbaar erg vermoeid was. Nu probeer ik rustiger aan te doen overdag en meer naar mijn lichaam te luisteren en nu ben ik veel minder misselijk. En het gaat weer verkeerd als ik een drukke dag heb gehad!
5 jaar geleden
Echt bespreken met je verloskundige en/of huisarts! Tijdens mijn 1e zwangerschap ben ik de gehele tijd misselijk geweest. Vreselijk was dat. En ik durfde geen medicatie in te nemen. Nu is het weer raak, letterlijk vanaf dag 1 na NOD misselijk (13+4 weken zwanger nu). Heb wat rustiger aan kunnen doen op werk, dat scheelde best wel. Want vermoeidheid maakt het 10x erger. Maar ditmaal had ik besloten mezelf niet weer deze misselijkheid aan te doen en wél medicatie te slikken. Echt, je wint er niets mee als je jezelf dwingt dit nog veel langer zo vol te houden. Hopelijk gun je het jezelf om dit met je verloskundige/huisarts te bespreken, dat geeft meer ruimte om te genieten van het moois wat in je groeit :).
Kan niet zeggen dat ik nu op een roze wolk zit, maar het is iig geen enorme 'lijdensweg' zo.
5 jaar geleden
Je kan die okugest van VSM bij de drogist proberen? Dat is homeopatisch en ik hoor daar goede verhalen over. Misschien dat de drempel voor homeopathie wat minder hoog ligt? Ik zou niet teveel naar je omgeving luisteren, die zijn niet degene die zwanger zijn. Als je het beste voor je kindje wilt, dan moet je goed voor jezelf zorgen. Dan moet je soms ook even iets doen waar je normaal gesproken liever niet aan begint. Ik heb altijd een laag hb en normaal gesproken pieker ik er niet over om daar medicatie voor in te nemen. Nu moet ik wel, omdat het mijn kindje ook in gevaar kan brengen als ik dat niet doe. Normaal doe ik dit heel erg met voeding oplossen en soms voedingssuplementen, maar nu heb ik even die keuze niet. Maar ik begrijp heel goed hoor, dat je liever geen medicatie wilt gebruiken. Je kan gemberthee proberen te drinken, dat helpt soms ook tegen de misselijkheid. Droge crackers proberen, dat bind ook een beetje je maagsap. Mijn ervaring is dat met droge crackers je bijna niet over doet geven. Maar ja dat is mijn ervaring.... Sterkte meis! 🍀
5 jaar geleden
Hi allemaal,
Onwijs bedankt voor al jullie adviezen. Sinds ik vorige week dit bericht plaatste is de misselijkheid drastisch afgenomen en is het overgeven gestopt. Mijn lichaam had blijkbaar iets langer dan die gebruikelijke 3 maanden nodig 🙈🙈. Tijdens een volgende zwangerschap zal ik zeker eerder naar de huisarts gaan want ik begrijp heel goed dat mijn kindje nu misschien minder voedingsstoffen heeft gekregen.
Nu kan ik lekker gaan genieten van de zwangerschap!!
5 jaar geleden
Reactie op Patdejong90
Hi allemaal,
Onwijs bedankt voor al jullie adviezen. Sinds ik vorige week ...
Wat fijn om te horen! Dan geniet er verder van😁