6 Reacties

2 jaar geleden

Hey! Hier hetzelfde met onze 13 maanden oude dochter🤭 blijken tandjes te zijn in combinatie met de slaapregressie van 12 maanden. Vooral tandjes is echt een trigger voor het huilen terwijl ze normaal echt een leuk vrolijk ding is. Tandjes? Dan is het net zwaan kleef aan. Klittenband etc hoe je het maar noemen wilt😂 dan heb je je handen vol, krijg je niks voor elkaar. De enige tip die ik heb is dus, probeer zelf rustig te blijven en te onthouden dat ze het niet expres doet. Er is een reden en totdat ze kan praten kunnen we alleen maar gokken en er gewoon “zijn” voor dr. Ohja! Ik wandel elke dag ergens tussen 4 en 6 na haar middag dutje. Dat is haar ergste moment als we thuis blijven🤭 met wandelen in de wandelwagen kan ze lekker om zich heen kijken en is ze een compleet ander kind. En voor mijn sanity is het ook wel goed elke dag even eruit zonder gejengel als ze een schijtdag heeft😂

2 jaar geleden

Ja heel herkenbaar! Mijn dochter was er bovenop ziek en echt niks was goed op een gegeven moment! Ze wilde bij mij zijn, maar op schoot duwde ze me weer weg etc etc. Gelukkig gaat het nu weer wat beter, hopelijk is deze fase bijna klaar! Als tip zou ik inderdaad ook zeggen, ga lekker naar buiten of iets in die richting. Vooral voor jezelf ook prettig, ik merkte dat ik soms echt even weg moest van huis om te ontspannen! Succes 💪

2 jaar geleden

Het kan ook helpen om je speelgoed af te wisselen. Wij doen het in bakken zodat hij het tussendoor niet ziet en er niet aan kan. Als ik merk dat hij uitgespeeld is ruimen we op (want dat vindt hij wel leuk om het terug in de bak te gooien). En dan geef ik iets anders. Verder merk ik ook dat creatieve dingen ook leuk zijn nu, vingerverf en speeldeeg (zoutdeeg) hebben we tot op heden gedaan maar echt met succes! Als hij heel jengelend is helpt hier ook om iets samen te doen zoals dansen, liefjes zingen, versjes met gebaren, boekjes lezen. Succes!

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie tips, ik ga ze zeker gebruiken en hopelijk halen we er allemaal een stukje rust uit 😇

2 jaar geleden

Reactie op EllenDH

Het kan ook helpen om je speelgoed af te wisselen. Wij doen het in bakken z ...
Hoe doe je dat vinger verf zonder dat hij dit in zijn. Mond doet ? Of maakt bij die verf niet uit ?

één jaar geleden

Reactie op Fabi-R

Hoe doe je dat vinger verf zonder dat hij dit in zijn. Mond doet ? Of maakt ...
Die vingerverf die ik heb kan niet echt kwaad. Maar ik zit er de hele tijd naast en telkens als ik zen hand naar zen mond zie gaan zeg ik “neen. Verf is voor mee te spelen niet in je mond steken.” Tegenwoordig doet hij het best goed zonder al te veel pogingen in zen mond 😉 Ik denk vooral proberen te laten focussen op wat hij er wel mee moet doen. Dus ik doe het vaak voor op een apart blad of op zijn blaadje en dan doet hij het na. Als ik merk dat hij het de hele tijd in zen mondje wil steken is dat vaak ook omdat hij het beu is. Stempelen gaat ook goed ik had met nieuwjaar een wc rolletje ingeknipt tot in de helft en dan zo vuurwerk gestempeld. Was ook een groot succes!