3 Reacties
één jaar geleden
Zo is mijn dochter ook hoor! Altijd al geweest.. sliep ook alleen maar in een donkere stille kamer, zag en hoorde alles en iedereen al vanaf baby zijnde.. ze is gewoon een 'kat uit de boom' kijker. Ze heeft een uurtje nodig en komt dan wel los. Ik heb me er druk om gemaakt, maar nu niet meer.. het is wat het is en ze is hoe ze is! Het is meer dat de medemens meteen verwacht dat ze naar alles en iedereen lacht en meteen op schoot wil enz. Ik leg dan uit dat ze haar even met rust moeten laten en dat het vanzelf wel komt. Soms wordt het begrepen en soms niet🤷♀️
Ik vind het wel een goede eigenschap. Ze bekijkt gewoon rustig of ze je aardig vindt en wat ze aan je heeft 😉
één jaar geleden
Ja grotendeels herkenbaar hoor.. mijn zoontje schrikt niet echt van geluiden en is wat tegenstrijdig, als hij zich veilig voelt lijkt ie voor niks en niemand bang en is ie overmoedig (vooral thuis). Maar in een nieuwe situatie en met vreemden gaat het ook zo. Hij zit sinds begin april in de dreumes/peutergroep op de opvang en daar is t ook drama, wennen duurt nog voort en hij huilt bij alles en vind het te druk als er ook maar andere kindjes in de buurt komen. Ik herken mijn vriend en mijzelf hier wel in, wij zijn ook geen groepsmensen. Maar toch hebben we een leuk en op ons eigen manier sociaal leven;). Komt vast goed. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde!