8 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter kan met een lepel eten maar ook nog niet met een vork. Ze wordt binne 3 weken 2jaar

MOD

één jaar geleden

Kan het nog niet zelf als in veel knoeien of snapt ze het ook nog niet? Hoelang oefen je al? In het begin gaat het natuurlijk nog niet zo goed en komt er veel op de grond/tafel etc. Dit hoort er ook bij 🤭 Zorgen maken is denk ik niet nodig hoor.

één jaar geleden

Reactie op Sem_

Kan het nog niet zelf als in veel knoeien of snapt ze het ook nog niet? Hoe ...
Enkel als ik zelf op de vork iets prik en het aan haar geef steekt ze het in haar mond, maar zelf prikken of scheppen snapt ze nog niet...ben er toch al een paar weken mee bezig 😅

MOD

één jaar geleden

Reactie op Cynthia Van Goethem

Enkel als ik zelf op de vork iets prik en het aan haar geef steekt ze het i ...
Oh maar het begin is toch al heel goed! Komt vanzelf 😊

één jaar geleden

Reactie op Cynthia Van Goethem

Enkel als ik zelf op de vork iets prik en het aan haar geef steekt ze het i ...
Oh joh! Dat komt dan vanzelf, een paar weken is nog niet zo lang. Gewoon zelf laten proberen elke maaltijd (gewoon vork of lepel naast t bord leggen) en dan komt t vanzelf!

één jaar geleden

En niet bang zijn voor rommel 😬🙈 Hoe meer ze zelf oefent/rommelt, hoe eerder het beter gaat. Hier was yoghurt na het eten steeds wat we haar helemaal zelf lieten en dat ging heel snel heel goed! Evt beetje helpen met een tweede lepel, goeie slab aan en doekje bij de hand om tussentijds wat te poetsen op tafel of armen/buik.

één jaar geleden

Onze zoon eet al heel lang zelf, maar wel met z'n handen. De vork en lepel gaat ook wel en dat stimuleren we uiteraard zoveel mogelijk, maar toch kiest hij dan ook na een aantal happen weer voor z'n handen. We blijven het gewoon stimuleren en het aantal happen met lepel of vork wordt steeds groter 😀Soep geven we vaak nog zelf. Yoghurt doet hij helemaal zelf met de lepel.

één jaar geleden

Hier is het ook nog niet geweldig. Ze begint het wel wat meer te begrijpen maar liefste knoeit ze met haar yoghurt bijvoorbeeld dan dat ze moeite doen om het te eten met der lepel 😅.