17 Reacties

5 jaar geleden

Extra drinken en anders maandag urine inleveren om te checken op blaas ontsteking. Wat je kunt doen is je urine opvangen ik een doorzichtig bakje, dan kun je zien of er bloed of vlokken bij zitten. Anders kun je misschien de weekend post bellen dan kun je medicatie krijgen

5 jaar geleden

Wel een stuk donkerder dan normaal inderdaad terwijl ik meer drink en veel plas. Denk dat je lichaam gewoon veel afvalstoffen afvoert?

5 jaar geleden

Heb ik ook wel en ruikt ook een stuk sterker dan normaal bij mij. Wat Koekie21 zegt klopt geloof ik wel, je voert meer afvalstoffen af want ook die van je kindje worden door jou afgevoerd. Daarom moet je in het begin ook vaker plassen, omdat je nieren harder gaan werken.

5 jaar geleden

Ik heb het ook en bij vk aangekaart. Wat ik wel merk is dat het heel snel wisselt, dus als ik een paar uur weinig drink donkerder, en als ik dan weer veel ga drinken is er gelijk resultaat te zien. In principe meer drinken is het advies. Maar dat doe ik ook, voor mn gevoel

5 jaar geleden

Ik was net ook verbaasd hoe donker het was inderdaad!

5 jaar geleden

Slik je toevallig (zwangerschaps) vitaminen? Daar kan je urine ook donker van zijn

5 jaar geleden

Hier ook. Vind het best eng dat t zo donker is. Maandag ga ik de huisarts erover bellen. Ik drink minimaal 2 liter per dag

5 jaar geleden

Misschien drink je veel dezelfde drinken die misschien kleurstof afgeeft. Ik zal als jou was die we met de huisarts gaan bespreken.

5 jaar geleden

Thanks voor de tips! Ik zal maandag de huisarts even bellen hierover.

5 jaar geleden

Hoe weet je wanneer je een blaasontsteking hebt? Ik heb op het forum weleens gelezen dat het anders voelt dan wanneer je niet zwanger bent. Maar wat hoor je dan te voelen 🙈 ik heb soms dat het een beetje steekt bij m’n urinebuis maar niet tijdens plassen oid. En ik vang het op voor Moeders voor Moeders maar het ziet er wel helder uit

5 jaar geleden

Volgens mij kan het geen kwaad je nieren werken nu veel harder om al je afvalstoffen af te voeren daardoor is het wat donkerder. Ik heb het sochtends vooral en dan ruikt het ook erg .

5 jaar geleden

Bedenk je dat je lichaam al het extra vocht voor de baby en vruchtwater moet leveren en daarnaast ook voor extra bloedvolume bij jezelf - donkere urine betekent in principe heel simpel dat je te weinig drink voor de behoefte van je lichaam (uitzonderingen daargelaten) - ik zou het eens gaan bijhouden. Je plast vaker maar niet perse meer - de baby drukt op de blaas dus de capaciteit is lager.

5 jaar geleden

Reactie op mimi mira

Hier ook. Vind het best eng dat t zo donker is. Maandag ga ik de huisarts e ...
Is het vlokkerig?

5 jaar geleden

Reactie op Oort

Is het vlokkerig?
Nee dat niet

5 jaar geleden

Reactie op mimi mira

Nee dat niet
Hoeveel drink je? Misschien toch inleveren bij de huisarts morgen en desnoods vandaag nog

5 jaar geleden

Donkere urine kan ook wijzen op een blaasontsteking.

5 jaar geleden

Reactie op Oort

Hoeveel drink je? Misschien toch inleveren bij de huisarts morgen en desno ...
Ik drink zowiso meer dan 2 liter.ik ga morgen de ha bellen