8 Reacties

één jaar geleden

Hi, mijn zoontje is 17 januari 15 maanden. Hij werd ook elke keer erg vroeg wakker waardoor ik zelf echt gesloopt was in de avond niet te doen. Daarom heb ik zijn late middag slaapje afgeschaft. Hij doet een slaapje per dag meestal van half 12 tot 1 uur Hij is daardoor echt wel moe rond 6 uur en huilerig maar ik probeer elke keer wat langer te rekken met naar bedje doen tot half 7/7 uur. Ook niet de prefecte oplossing misschien maar anders hou ik het niet meer vol. Nu slaapt hij meestal wel uit tot 07.00 in de ochtend en begint eraan te wennen nu na een weekje of 2 Liefs

één jaar geleden

Aanvulling: onze kleine krijg met avondeten best veel want het is ook een goeie eter! en een toetje en daarna nog de papfles dus wakker worden van de honger heeft hij niet zo snel last van. Eventueel als je kindje wakker word sochtens heel vroeg een fles warme choco in bedje geven( werkt soms ook bij ons en vult de maag even goed) slaapt dan ook vaak verder tot 07.00

één jaar geleden

Hier hetzelfde! Ze doet nog 2 slaapjes en is om half 6 nu wakker en écht wakker. Eerst dacht ik dat ze te veel slaapt (2x 2 uur), maar het is ook als ze op de opvang is geweest (en daar slaapt ze 2x een halfuur. Soms zelfs maar 1x een halfuur). Dus ik hoop eig dat t een fase is die heel snel weer over is!

één jaar geleden

Reactie op Oktoberbabyboy

Aanvulling: onze kleine krijg met avondeten best veel want het is ook een g ...
Warme choco??????

één jaar geleden

Reactie op emmel

Warme choco??????
Wauw moeder maffia is er ook weer hoor. Lekker toch een flesje warme choco. Wat is daar mis mee als een kind voor de rest gezond eet en gewicht heeft. Balans heet dat. Of eten en drinken jullie zelf ook suiker vrij ? geniet wat meer van jullie leven 😂

één jaar geleden

Wauw moeder maffia is er ook weer hoor. Lekker toch een flesje warme choco. ...
Er zit denk ik wel een groot verschil tussen af en toe suiker eten en in balans gezond eten en daar tegenover een melkfles chocomel vol suikers in de vroege ochtend als tip geven om je kindje langer te laten slapen 😟 (wat overigens echt niet helpend is, hallo bloedsuikerpiek).

één jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Er zit denk ik wel een groot verschil tussen af en toe suiker eten en in ba ...
Zal ik maar niet beginnen over de fristi en ranja 🤭 bij ons werkt het wel...

één jaar geleden

Wauw moeder maffia is er ook weer hoor. Lekker toch een flesje warme choco. ...
Bijzonder dat je het gelijk moedermafia noemt, het heet eerder gezond verstand. Wel lekker makkelijk om een beetje kritiek zo weg te zetten. Naast de bloedsuikepiek is het voor de tanden niet verstandig om dit mee geven voor je kind om mee in te slapen. Dus dat zou ik niet aanraden. Voor het honger gevoel zou ik proberen om in de avond mischien iets meer eiwitten of vetten in verhouding toe te voegen aan de avondmaal, dat verzadigd iets langer.