22 Reacties

één jaar geleden

Antwoord op je vraag: nee natuurlijk heb je je kind niet verwend?? Hij zou ‘slecht’ slapen omdat je hem verwend zou hebben… met wat precies? Aandacht en nabijheid als hij het nodig heeft? Dat is niet verwennen. Dat is er voor hem zijn. Pittig? Jazeker. Maar daar heb je echt niks mee gecreëerd. Ik ken om me heen ontzettend veel mensen met kindjes van onze leeftijd, de helft slaapt vrij goed (met ook écht nog vaak spooknachten), de andere helft slaapt zoals jij omschrijft. Echt heel normaal hoor. Mijn visie is: laten huilen als een kind je eigenlijk nodig heeft is keihard, onnodig en mogelijk ook schadelijk. Tips: kijk hoe je toch de meeste slaap krijgt? Ik lees tussenin en daarna nog weg kunnen leggen in eigen bed. Klinkt best okee toch?

één jaar geleden

Hier ook, geef nogsteeds een nachtfles en dan slaapt hij weer. Kom er niet vanaf,laten huilen is niet echt een optie gezien andere zoon. Maar hij slaapt ook nogeens heel laat pas..heel raar schema is het geworden en ik krijg het niet goed😑 7/7.30wakk3r tot 12.30/13 en dan slapen tot 15. Daarna wakker tot 21u, soms iets later...dan slaapt hij pas😶 hoe verander ik dit??

één jaar geleden

Reactie op Suuslo

Hier ook, geef nogsteeds een nachtfles en dan slaapt hij weer. Kom er niet ...
Mijn zoon krijgt ook nog een nachtfles, anders blijft hij huilen. Hij is tussen 6 en 7 wakker. Wij laten hem smiddags max 2u slapen en dan is hij tussen 19 en 20u moe genoeg om te slapen. Misschien dat je kunt proberen middagslaapje in te korten? Als mijn zoon 3 uur slaapt smiddags, komt hij savonds ook niet in slaap. Na 2 u maken we hem wakker en dan is hij vaak nog erg moe 😁

één jaar geleden

Ja daar zat ik aan te denken idd..je bent bang dat ie t nodig heeft en wilt m niet wakker maken maar mss is het wel de oplossing idd..dankje

één jaar geleden

Ik denk niet dat je hem verwent en ook niet dat je dat nu kan veranderen kinderen zijn gevoeliger dan je denkt je bent zwanger er gaat wat veranderen en hij krijgt dat mee en die fles is opzich niet verkeerd hij kan ook in en groeispurt zitten

één jaar geleden

Reactie op Lou1986

Ik denk niet dat je hem verwent en ook niet dat je dat nu kan veranderen ki ...
Voor de duidelijkheid: hij krijgt geen fles meer hoor. Dat is de andere moeder die reageert 😉

één jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Antwoord op je vraag: nee natuurlijk heb je je kind niet verwend?? Hij zou ...
Ja het is zeker oke. Als ik niet een tweede zou verwachten zou dit geen issue zijn voor ons. Want dit brengt ons de meeste slaap en is het fijnste voor mijn zoontje, dus win win. Maar we gaan ervanuit (gezien zijn gevoeligheid) dat de komst van de baby niet veel goed zal doen aan het begin voor zijn slaap en heel intensief zal zijn. We zijn bang dat ze elkaar wakker gaan houden en daarmee ons. Bijv. dat de dreumes net bij ons ligt en vervolgens de baby voor z'n voeding komt.. dat kun je niet sturen..

één jaar geleden

Reactie op Klavertjevier02

Voor de duidelijkheid: hij krijgt geen fles meer hoor. Dat is de andere moe ...
Nee dat las ik maar las dat je het wel eens gaf maar als hij daarna rustig verder slaapt is dat toch prima

één jaar geleden

Wij hebben wel een goede slaper maar als hij snachts wakker wordt geven wij hem ook nog een kleine fles ongeveer 100ml halfvolle melk. Hij slaapt daarmee meteen door..

MOD

één jaar geleden

Helpt het ook niet als je naast zn bedje blijft zitten? Ja, het is mega vermoeiend voor een van jullie maar zo went hij er wellicht wel aan dat het geen optie (meer) is bij papa en mama in bed. Ik ga vaak op een stoel naast zn bedje zitten, kriebel over hoofdje/rug en als hij echt rustig is/slaapt, ga ik weer naar bed. Soms zijn we met 2 min al klaar. In de ochtend halen we m wel altijd bij ons in bed. Nacht liever niet, dan slapen we geen van allen lekker (hij is dan heel onrustig) Veel succes!

één jaar geleden

De laatste dagen heeft onze dochter dit ook. Dat ze gaat staan. Hier hielp het door door de webcam eerst te zeggen dat we er nog zijn en dat ze mag gaan liggen. 50/50 helpt het en slaapt ze weer verder. Nu al een paar dagen dat ze opeens de nacht in haar eigen bed slaapt. Hiervoor sliepen we altijd samen.

één jaar geleden

Mijn dochter van 17 maanden is ook zo een nachtbraker. Slaapt prima in in haar eigen bed maar komt standaard ergens tussen 23:00 en 05:00. Ik ben zo moe dat ik haar dus ook tussen ons in leg en meestal slaapt ze dan door, soms gaat ze zitten lachen en praten en in ogen prikken enzo. Ik weet niet meer wat ik kan doen maar 1 ding weet ik wel en dat is dat ik haar nooit zal laten huilen. Er zijn studies die gedaan worden op het moment dat dat traumatiserend kan werken voor de kleintjes. Het zal vanzelf wel een keer stoppen denk ik maar 😅

één jaar geleden

Reactie op Lou1986

Nee dat las ik maar las dat je het wel eens gaf maar als hij daarna rustig ...
Ja t enige voordeel is dat je m dan op z'n eigen kamer houdt. Maar verder voelt een fles geven juist als een stap terug, want dan ben je allemaal veel langer wakker (flesje beneden pakken, opwarmen en geven)

één jaar geleden

Reactie op Sem_

Helpt het ook niet als je naast zn bedje blijft zitten? Ja, het is mega ver ...
Ja dit zou een optie kunnen zijn.. maar daar wordt je wel flink wakker van denk ik.. 😅

één jaar geleden

Update; ik vroeg manlief: stel dat we geen 2e verwachtten, zou je het dan zo houden als we het nu doen? Hij volmondig: ja. Dus we hebben besloten gewoon op dezelfde voet voort te gaan. We weten toch niet hoe het gaat in de toekomst.. en dit werkt voor ons nu Laten huilen is inderdaad niet onze weg 🥰

één jaar geleden

Ik zou mij niet te druk maken dat in jou ogen veel kinderen wel al doorslapen. Wij hebben echt wel geluk dat onze kleine meid al vanaf het begin doorslaapt. Alleen in de sprongetjes kan ze soms wakker worden of wat moeilijker in slaap komen. Als ik het om mij heen hoor in mijn omgeving slaapt 90% van de kinderen nog steeds niet door en moeten ze meerdere keren per nacht eruit voor de kleine dus niet denken dat het bij jou niet goed gaat. Wij hebben gewoon een slaapkoppie🛌

één jaar geleden

Reactie op Klavertjevier02

Update; ik vroeg manlief: stel dat we geen 2e verwachtten, zou je het dan ...
Ik snap wel de ‘angst’ en zorgen heel goed hoor met de tweede op komst. Maar zoals je zelf zegt, je weet niet hoe het gaat. Ik weet niet of dit gerust stelt, maar: dicht om me heen meerdere mensen net een tweede gekregen met wat oudere eerste kindjes (ruim 2 jaar) en daar zaten ‘goede’ doorslapers tussen en die waren na de komst van nr 2 volledig ontregeld in de nacht 😅, en sliep de peuter die standaard wakker werd 9vd10 keer door de huilende baby heen 🤷‍♀️🤷‍♀️. Je weet het gewoon echt niet. Je doet in ieder geval 100% niks verkeerd!

één jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ik snap wel de ‘angst’ en zorgen heel goed hoor met de tweede op komst. Maa ...
Lief... dankjewel!

één jaar geleden

Precies mijn kind wat je omschrijft heb het helemaal het zelfde! Sliep na 15 maand wel geteld 4 weken door. Nu al weer 3weken non stop ziek hoesten drama waardoor die dus bij ons slaapt. Ik hoop zelf dat als die weer beter is dat hij weer in zijn eigen bedje doorslaapt

één jaar geleden

Als onze dochter s nachts wakker word dan helpt het om dr eerst te troosten en daarna nog even rustig op de commode een klein boekje voor te lezen zodat ze weer afgeleid word van hetgeen waardoor ze verdrietig was. Als ik dr zonder voorlezen direct weer terug leg blijft ze huilen en gaat echt niet slapen, na een verhaaltje gaat ze rustig liggen en slaapt bijna gelijk weer. Misschien is dat een idee?