9 Reacties
één jaar geleden
Oja we communiceren wel met hem als in; “nu zijn papa en mama even aan het eten, we snappen dat je boos bent maar jij krijgt straks weer iets lekkers”
En “dit is het laatste hapje dan is het op”
één jaar geleden
Ik moet eerlijk bekennen dat ik altijd eet als mijn dochter eet. En dan krijgt ze ook altijd stukjes van wat ik heb. Dat delen vind ik juist belangrijk en wil ik haar meegeven.
En ik heb niets wat interessanter is dan wat jij hebt...
Iedereen zijn eigen visie en normen en waarden hierin natuurlijk:)
Als we echt iets eten wat zij niet mag, zoals bijvoorbeeld rauw vlees. Krijgt zij iets wat ze erg lekker vind.
Wel lastig dat hij ook zo boos wordt als het bijna op is. Misschien een optie om erna bijvoorbeeld reepjes komkommer te geven? Dat is praktisch water en dan heeft hij toch nog iets om op te knauwen?
Het eet moment moet vooral fijn en gezellig zijn op deze leeftijd. Onnodig strijd zou ik vermijden maar als jij er anders in staat zou ik vooral consequent en duidelijk zijn. Dat is alles wat je dan kan doen denk ik?
één jaar geleden
Hier hetzelfde. Als wij eten en zij niet dan wordt het van ons bord afgekeken. Eet mijn vriend yoghurt dan komt ze altijd hapjes halen.
We proberen altijd samen met haar te eten. Avondeten is lastig omdat ik laat vrij ben. Maar dan laten we vlees over zodat ze dat met ons mee kan eten.
Of we geven d'r een soepstengel.
één jaar geleden
"Standje exorcisme" 🤣. Maar ik snap je gevoel, hier ook eentje die hele dag door zou eten. In de ochtend krijgt hij nog een fles, laatst begon hij te huilen en gaf ik een beetje extra. Moest hij kort nadien kotsen omdat het teveel was. Ik probeer ook te eten wanneer hij slaapt om die huilbuien te vermijden, als hij al gegeten heeft. Wanneer we "samen" kunnen eten is dit bij ons een minder groot probleem.
Ik laat altijd een aantal stukjes op een bordje apart, die hij dan zelf probeert te prikken op een vorkje. Dan is alles meestal wel oke. Ook vermelden "het is bijna op" of "dit is het laatste, daarna moet je een beetje wachten" verkort de huilbuien😅
één jaar geleden
Geen tips behalve wat al genoemd is, ik zou zoveel mogelijk samen eten. Ik eet eigenlijk nooit als mn zoontje niet eet.
Maar wilde wel zeggen, wat een heerlijk ventje 😍😄
één jaar geleden
Hier mag onze dochter altijd eten als wij eten. Als volwassene is het toch ook best vervelend als iedereen om je heen eet en jij te horen krijgt ‘jij mag straks pas’, zo zie ik het.
9vd10 keer krijgt ze wat wij eten en anders is het zoals al genoemd wat komkommer / maispuff / fruit etc.
Scheelt zo best wat frustratie en gegil die er op andere momenten ook al genoeg is 🙊
één jaar geleden
Oh en aanvullend: het is gewoon een natuurlijke behoefte om alles te willen wat jullie willen. Daar groeien en ontwikkelen ze van 😁
één jaar geleden
Herkenbaar! Aleen zegt ze (nog) niet het woord 'eten'.
Gaat wel in de keuken zitten en wijzen naar de koelkast als ze iets wilt. Soms is dat wel handig..
Hier breekt ze te tent af als wij iets eten en zij niet. Evenals zij iets krijgt wat niet zo lekker is/eruitziet als ons eten.
Als ik latte macchiato drinkt, komt ze zelfs voor hapjes melkschuim😆
Als wij eten en ze wilt ook iets, krijgt ze het ook. Soms aangepast: bijv zij een marie koekje als wij gebakje eten.