11 Reacties
één jaar geleden
Wij tobben hier al weken mee, genoeg water aanbieden en als ze honger hebben gewoon wat geven en zo niet dan niet. Misschien lekker een eierkoekje. Is die van mij dol op
één jaar geleden
Als er niet genoeg vocht in gaat, ORS aanbieden. Wij zijn er laatst voor naar de HAP gegaan. (Overgeven, diarree en niks willen drinken)
één jaar geleden
Eenmalig overgegeven? Dan is er niet zoveel aan de hand hoor. Kindjes drogen niet uit van eenmalig spugen.
Blijft ze meer spugen en ook diarree hebben dan letten op drinken en natte luiers :). Bij twijfel of zorgen gewoon ff bellen, op afstand kunnen ze al goed meedenken en je geruststellen.
één jaar geleden
Reactie op arw__
Nee , ze heeft vannacht 3 beetje overgegeven en de net na avond eten een he ...
Ah dat is wel meer dan eenmalig inderdaad. Bij twijfel HAP overleggen hoor maar wij hebben dit 3x eerder gehad en dan was het advies: als je zelf buikgriep hebt wil je ook een tijdje je maag rust geven.
Direct water er in (of eten) is dan ook niet zo prettig voor de maag en spugen ze vaak weer.
Dus even niks drinken als ze weigert is voor paar uurtjes geen probleem. Na een paar uurtjes is wat drinken wel wenselijk. Op deze leeftijd drogen ze niet zo snel uit, één natte luier in 12u is wel wat ze graag zien (als grens voor ‘normaal’).
één jaar geleden
Reactie op Zonnetje87
Als er niet genoeg vocht in gaat, ORS aanbieden. Wij zijn er laatst voor na ...
Van ons hetzelfde verhaal, bij ons is ons zoontje toen opgenomen ivm een dag geen plasluiers en huilen zonder tranen... heeft toen een sonde gekregen voor vocht toe te dienen
één jaar geleden
Wat ik heb geleerd van de huisarts, na elke keer overgeven paar slokjes water geven. Al geeft ze weer over, lichaam neemt dan toch wat vocht op
één jaar geleden
Hier laatst ook buikgriep gehad, overgeven en diarree hield 4 dagen aan. Ze wou amper eten en zelfs water kwam er vaak weer uit. Toch steeds aan blijven bieden en ze had steeds wel plas luiers. Verder lekker bij mama op de bank gelegen en uit laten zieken. Een halve dag geen natte luier dan gelijk de huisarts bellen. Verder kan je helaas niets doen. Beterschap met je kleintje❤️🩹
één jaar geleden
Waar ik nog even benieuwd naar ben: ons dochtertje heeft ook deze fijne buikgriep te pakken en wil alleen maar slapen vandaag. Op mij (wat geen probleem is). Maar ik zou het liefste ook willen dat ze vannacht redelijk slaapt en niet klaar wakker is omdat ze overdag teveel heeft geslapen.
Hoe doen jullie dat? Volgen jullie je kindje en laten jullie het maar gebeuren? Of doen jullie toch een soort van ritme?
één jaar geleden
Reactie op Milamama
Waar ik nog even benieuwd naar ben: ons dochtertje heeft ook deze fijne bui ...
Ik laat alles qua ritme los als ze ziek is. Als ze extra slaap nodig heeft, lekker laten gaan. Ritme komt wel weer als ze weer beter is.