7 Reacties
één jaar geleden
Ik raad aan om bij "echte" eczeem naar de eczeemverpleegkundige te gaan.
Ik kreeg voor m'n zoontje een afbouwschema met hormoonzalf en sinds we dat hebben gevolgd is de eczeem weg.
Af en toe komt het op sommige plekken terug en dan hoeven we maar 3 dagen achter elkaar te smeren en dan is het weg.
We kregen verder de tips om te zorgen dat hij geen droge huid krijgt, dus invetten met cetamacrogol bijvoorbeeld en wasverzachter liever niet gebruiken.
één jaar geleden
Reactie op Eva00
Ik ...
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Bij ons gewoon via de huisarts. Ook krijgen we de Cetomacrogol vergoed via de zorgverzekering omdat de huisarts die ook heeft voorgeschreven. Is ook andere dan bijvoorbeeld van de Kruidvat.
één jaar geleden
Reactie op Eva00
Ik ...
Ook ik sluit me hier bij mij aan.
weken/maanden lang lopen sukkelen, werd alleen maar erger. Bleek er uiteindelijk ook een bacterie onder te zitten. Hormoonzalf en antibiotica zalf was het zo weg.
één jaar geleden
Reactie op Eva00
Ik ...
Hier sluit ik me ook bij aan, onze zoon heeft het ook, spul van de huisarts werkte even doorgestuurd naar een dermatoloog, zalf en een vette zalf gekregen en meneer heeft er geen last van, af en toe komen er nog plekjes 2 a 3 dagen smeren, en in de herfst en winter moeten we hem met de vette zalf insmeren ivm droge huid