3 Reacties

4 maanden geleden

Even een gekke vraag, maar heb je het idee dat hij het wel goed kan zien?

4 maanden geleden

Zoals ik het een beetje lees zie ik dat je de punten van autisme verdedigt. Is nergens voor nodig. Soms check ik ook de punten van autisme. Alleen het internet maakt mij soms ook gek. Onze kleine man zit veel in zijn eigen wereld. De woordjes komen wel op gang maar heeft een flinke achterstand. Zit nog steeds in zijn orale fase. Reageert op zijn naam zodra het hem uitkomt. Is heel vriendelijk lief, komt voor een knuffel. Heeft geen behoefte aan andere kindjes. Maakt sinds de laatste tijd meer oogcontact. Wij hebben een verwijzing van het MOC gekregen van de jeugdarts van de GGD na advies van Pento (om te kijken of zijn spraak misschien aan gepakt kon worden). Omdat de kleine niet reageerde op de opdrachten, want dat is toch niet leuk?! Hebben wij deze verwijzing gekregen. Ik zou zeggen maak je kop niet gek en laat het over aan een professional. Dit probeer ik ook te doen, echter blijft je toch in je achterhoofd vergelijken. In mijn achterhoofd houdende, ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier.

4 maanden geleden

Ohja en onze kleine man houdt ook heel erg van rennen! Heen en weer en heen en weer. Maar kan wel stoppen om wat anders te doen.