Een hele apparte ‘tic’.
Hoi hoi ,
Onze zoon heeft een apparte manier van rennen.
Hij kijkt schuin en erg dichtbij bijv muren tijdens het rennen. Mijn zoontje van 2,5 jaar heeft vaak dat hij langs de tafel heen en weer loopt. Hij loopt dan ook met zijn hoofd gedraaid naar de zijde van de tafel en kijkt dus niet voor zich. Op zo'n moment zit hij ook in zijn eigen wereldje en reageert hij niet op zijn naam. Dit is begonnen toen hij 19 maanden was en doet het nu nog.
Hij doet het ook wel eens bij gamestoel van mijn man als deze in de woonkamer staat. Buiten vind hij het geweldig en prachtig , maar blijft ook dan steeds heen en weer lopen bijvoorbeeld langs de zandbak, muren en langs de paal van de schommel.
Bij monkeytown doet hij dit ook.
Hij kan alleen maar steeds heen weer tussen de tafels doorlopen. af en toe gaat hij ook naar de trampoline ,glijbaan en klautert hij in een doolhof. Maar als hij rent rent hij dan ook strak langs alle muren , tafels, stoelen. Door dat hij zo kijkt valt hij ook vaak omdat hij niet voor zich kijkt.
In de keuken bijvoorbeeld gaat hij ook langs de kastjes heen en weer lopen met zijn gezicht naar de keukenkastjes toe.
Verder kan hij ook wel heel rustig zitten spelen.
Als hij op de bank zit kan hij ook zijn handje helemaal bekijken en bewonderen op zn gemak maar fladdert niet. Hij had een spraak taal achterstand en zei geen woord. Wekelijks oorontsteking gehad sinds hij 1,5 jaar was. Onlangs heeft hij buisjes gehad en zegt hij veel na en beginnen de woordjes op gang te komen. Het is verder een hele lieve sociale vrolijke jongen die graag knuffelt en word erg blij van andere kindjes en reageert altijd op zijn naam.
Zijn er ouders die dit herkennen? Ik maak me een beetje zorgen, Ik kan er verder niets over vinden.