5 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben dit helaas ook met ons dochtertje.. weet ook niet zo goed wat we ermee kunnen doen.. echt jammer dat ze dat heeft en ook erg lastig soms

één jaar geleden

Hoi! Helaas herkenbaar. Onze zoon is al gewisseld van kdv omdat hij maar niet kon wennen. Daar waren namelijk ook steeds wisselende leidsters ivm ziekte en personeelstekort. We hebben gemerkt dat de randvoorwaarden voor hem heel belangrijk zijn, namelijk dat zich hij moet veilig voelen. Dat houdt in dat er, 1: structuur moet zijn, 2: zoveel mogelijk vaste gezichten moeten zijn zodat hij een band kan opbouwen, 3: gedrag naar hem toe voorspelbaar en consequent moet zijn. Bij mijn (schoon)moeder gaat het prima. Nu blijkt dat het vinden van een opvang die dusdanig aan zijn voorwaarden kan voldoen, moeilijk. Hij zal dus vanaf april naar een welzijnsgroep gaan waar ze die voorwaarden wel kunnen bieden (4 leidsters op 8 kinderen, dus altijd meerdere vaste gezichten, ook bij ziekte, vaste dagstructuur en heldere communicatie naar hem toe).

één jaar geleden

Een gastouder? Die hebben wij al vanaf 4 maanden 2 dagen in de week en is ideaal voor ons zoontje. Hij is ook heel eenkennig en oppas is altijd een probleem, maar de gastouder is zijn 2e thuis. Dat is echt heel fijn!

één jaar geleden

O sorry ik zie dat er al een oplossing is bij het kdv 🤭 Ik lees geen verontrustende dingen hoor. Ik herken mijn zoontje hier echt wel in en het is irritant dat mensen er soms commentaar op hebben. Jammer dan, jij weet wat je kind nodig heeft en dat is duidelijkheid en ze hecht zich gewoon aan vertrouwde gezichten. Daar is niks mis mee. Zou me wel zorgen maken als die hechting bij niemand kan ontstaan bijvoorbeeld, maar dat is niet aan de orde.