Hallo allemaal, mijn dochter van bijna 15 maanden oud is al vanaf dat ze 4 maanden oud is eenkennig. Zowel naar mijn eigen familieleden als ook naar de leidsters van het kdv. Op het kdv gaat het inmiddels goed omdat ze gewend is aan een leidster (die pakt haar ook altijd aan bij binnenkomst). Deze omslag is gemaakt toen ze ongeveer 1 jaar oud was. Richting mijn ouders is het nog steeds heel moeilijk. Die mogen haar niet vast pakken. Vandaag was het op het kdv anders dan normaal, haar leidster was er niet en twee groepen samen gevoegd. Ze heeft weer erg gehuild. We kregen net een appje dat het nu gelukkig weer gezakt is. Maar ik realiseerde me wel dat voor haar dus alle voorwaarden goed moeten zijn (bekende leidster) wil het goed gaan. Ik begin me toch best zorgen te maken omdat ik echt geen enkele ander kind ken die zo eenkennig is als mijn dochter (en ook zo lang). Ik word hier ook veel mee geconfronteerd. Mijn vraag aan jullie is eigenlijk of er ouders zijn die dit herkennen bij hun kind? Of is dit echt iets waar ik iets mee moet? Ik zou ook niet weten wat eerlijk gezegd. Consultatiebureau heb ik zelf niet zo’n hoge pet van op als het om adviezen gaat.