3 Reacties

één jaar geleden

Ik zou toch proberen met je moeder het gesprek aan te gaan en aan te geven hoe je he voelt bij de situatie. Zeker als jullie voorheen 4 handen op 1 buik worden. Hoe je moeder er ook op reageert veel slechter kan het niet worden denk ik?

één jaar geleden

Reactie op Zonnetje87

Ik zou toch proberen met je moeder het gesprek aan te gaan en aan te geven ...
Mijn man is er nu even om gebruik te maken vd oprit en die belde net al om te zeggen dat mijn moeder wel in de gaten heeft dat ik niet blij ben, dat viel dr op omdat ik niet terug heb geappt. Hij heeft dit ook bevestigd. Ik laat t nu eerst even zakken, t zit zo hoog dat het er niet beter van word als ik nu er wat van ga zeggen denk ik. Mijn vader had ook al gezegd dat ze gewoon teveel hooi op dr vork neemt maar dat is dan niet waar..

één jaar geleden

Ik snap je teleurstelling, maar volgens mij heb je een hele lieve moeder die een beetje vol zit momenteel. Het klinkt alsof je moeder voor iedereen zorgt en aan zichzelf voorbij gaat. Zorgen voor 2 generaties is best pittig! Zorgen voor wat gezelachap bij haar eigen moeder is heel belangrijk, want anders zit die de hele dag alleen. Die druk kan best lastig zijn ook als je zelf niet lekker bent. Logisch dat ze niet altijd focus heeft. Ga eens samen uit lunchen of taartje eten. Even geen afleiding van kinderen en tijd voor jullie twee. Benader het vooral positief en spreek dan uit dat je dat hebt gemist en neem voor om dat vaker te doen.