5 Reacties
één jaar geleden
Dit kan inderdaad lichte nierschade of erfelijke afwijkingen. Maar met alleen verhoogde eiwitwaarde kan niemand je vertellen wat het zou kunnen zijn en alleen maar speculeren.
Ik neem aan dat er verder onderzoek wordt gedaan en gekeken wordt naar behandeling?
één jaar geleden
Dit kan inderdaad lichte nierschade of erfelijke afwijkingen. Maar met alle ...
Ik snap dat het nu alleen maar speculeren is. Eiwit is echter het het enige dat ik nu weet.
Morgenochtend afspraak bij de dokter.
Neem aan dat we dan wat meer te horen krijgen en wat de vervolgstappen zijn.
Urine is onderzocht nadat ze onverklaarbaar ziek was met (hoge) koorts, en verder alleen klaagde over buikpijn.
Wij (papa en mama) zijn niet bekend met zulk soort afwijkingen… dus vandaar dat ik me afvraagt of er iemand is die zoiets heeft meegemaakt.
Dat ik een beetje weet wat ik kan verwachten morgen, en in de nabije toekomst.
één jaar geleden
Ja, dat begrijp. Het is een ontzettende lastige situatie. Ook het afwachten. Mijn oma had chronische nierafwijking, door medicatie. Dit gebeurd vaak ondere oudere vanaf 40 jaar.
Misschien heb je wat aan deze website? https://www.gezondheidenwetenschap.be/richtlijnen/nieraandoeningen-bij-kinderen-nefrotisch-en-nefritisch-syndroom
Dit gaat over het algemene syndromen die erfelijke ziekte of DNA foutjes geven.
één jaar geleden
Wat ontzettend sneu ☹️ hopelijk valt het uiteindelijk mee.
Zelf heb ik maar 1 nier en wordt hier regelmatig op getest. Heb wel eens gehad dat er verhoogde eiwittwaarde in zat en moest dan 6 weken later nog eens plas inleveren. Vaak was dit dan al goed. Hebben ze al 2x getest?
Ik weet dat ze toen wel eens zeiden dat als het weer zo was ik naar een internist zou moeten.
Ik kan dus verder niks zeggen maar misschien kan dit je ook een beetje gerust stellen