8 Reacties

één jaar geleden

Hoi geen oplossing, maar herkenning. Ons zoontje is sinds hij 4 maanden is om 5.00 wakker. Met misschien 5 keer een uitzondering dat het later was. Wij zijn er inmiddels al aan gewend....🤷🏼‍♀️ en ga zelf ook vroeg naar bed om dit ritme vol te houden.

één jaar geleden

Als je kindje niet standaard zo vroeg wakker is, maar ineens om 5.00 is het vaak de kou. Misschien eens wat warmer aankleden? Of heb je dit al geprobeerd?

één jaar geleden

Herkenbaar. Ze ligt nu terug in haar babybed ipv peuterbed en slaapt weer tot 7 uur..

één jaar geleden

Wat wij van een slaapcoach hebben geleerd toen we die inschakelden toen onze zoon 5 maanden was is: Oververmoeidheid zorgt bij kinderen juist voor vroeg wakker worden of moeilijk in slaap komen. Zorgen voor voldoende slaap is dan juist heel belangrijk. Er wordt op de leeftijd van jullie kindje gemiddeld gezien geadviseerd: tussen 12 en 14:30 uur een dutje van 1,5 uur en 's avonds uiterlijk 19:00 uur in bed. Misschien ook proberen om als hij 's ochtends wakker wordt niet direct te reageren maar hem eerst nog zo lang mogelijk te laten liggen en op zn vroegst 6 uur/half 7 de dag te starten. Als hij echt huilt alleen even in het donker er naartoe gaan, zeggen dat het nog slaaptijd is en hem een aai geven en dan weer weg gaan en dat om de (bijvoorbeeld) 10 minuten herhalen. Maar daarin moet je natuurlijk ook doen wat goed voelt. Dit is alleen het advies wat wij lezen in hun gids.

één jaar geleden

Herkenning … hier waren we al om -04.30 wakker 😥

één jaar geleden

Oh no! Geen herkenning, maar wat pittig. Ken je slaaptipsvoorbaby's al? Die geven op instagram hele fijne adviezen en je kan ook een persoonlijk consult vragen. Maar vooral: liefs en hou vol! Het gaat een keer weer voorbij.

één jaar geleden

Reactie op Maria29

Als je kindje niet standaard zo vroeg wakker is, maar ineens om 5.00 is het ...
Bij ons was het vrij plotseling ook steeds 5:00. Kou heb ik toen kunnen uitsluiten. Ik ben het middagdutje gaan inkorten en hem wakker maken na 1,5 uur, na 2 dagen weer terug in hrt ritme van zn gebruikelijke tijd wakker worden🙏

één jaar geleden

Reactie op LinaLina789

Bij ons was het vrij plotseling ook steeds 5:00. Kou heb ik toen kunnen uit ...
Wat fijn dat er een oplossing voor jullie is😊🙏