Onze dochter van bijna 4 jaar slaapt sinds een aantal maanden verschrikkelijk slecht. Zodra ze dr bed in moet is t huilen, smoesjes verzinnen e.d.
Uiteindelijk valt ze in slaap en word ze later op de avond/nacht huilen wakker en wil dan niet meer slapen, behalve als ze bij ons mag. Doe je dit niet krijst ze t hele huis bij elkaar.
We hebben vanalles geprobeerd, vaste avondroutine, nachtlampje, bed verzetten, erbij blijven zitten, noem t maar op.
Pas in de vakantie per goede nacht een sticker en bij een bepaald aantal een klein cadeautje..
Zo gaat t 2 nachten goed en vervolgens is t weer helemaal mis, heel vermoeiend.
Nu tot overmaat van ramp begint onze zoon (vrijdag 2 jaar) ook.. hij word dan uit t niks wakker en gaat kei hard liggen huilen/krijsen. Vaak is hij dan bij mij rustig maar ik mag ook niet verplaatsen, dan is t oorlog. Dan laten we hem maar even uitrazen.. zo hard krijsen, huilen, slaan, knijpen.. dat slaan/knijpen staan we natuurlijk niet toe. Als je hem dan even laat doen is t weer prima. Maar terug naar bed, ho maar. Hij is ook ineens heel erg aanhankelijk, ga ik plassen dan huilt hij al.. wil alleen maar bij je zijn.
Nou hebben ze vannacht bij ons in bed gelegen, toen begonnen ze te klieren met elkaar 🤦♀️ hebben geprobeerd ze bij elkaar te leggen. Vervolgens heb ik er maar een matras bij gegooit zo van dan zien ze mij maar ook dit was niet goed genoeg. Uiteindelijk maar een filmpje opgezet en uiteindelijk.. na lang wachten vielen ze in slaap.
Ik heb 2 uurtjes geslapen en t is hier heel regelmatig raak. Ik ben op, ik kijk voort op tegen de avonden.
Mensen hebben t over wateraders, iemand ervaring?
Ik heb geen honderde euro's om er aan uit te geven, zoals ze vragen op site's..
Overigens slaapt de jongste overdag prima op zijn kamer..
Als iemand iets weet, graag!