11 Reacties
één jaar geleden
Hoi,
Ik lees je verhaal en moet direct denken aan night terror!
( Night terrors ontstaan tijdens de eerste twee à drie uren van de slaap. Vaak ontstaan de angsten steeds op hetzelfde tijdstip. Je kind wordt tijdens een nachtangst plotseling wakker. Hij is angstig, huilt en maakt allerlei (schoppende) bewegingen, dit kan er flink heftig aan toe gaan)
één jaar geleden
Oorzaak night terrors
Waardoor de nachtangsten precies ontstaan, is onduidelijk. Vaak ontstaan night terrors bij je kind doordat ze eigenlijk last hebben van een slaaptekort of dat ze te laat naar bed gaan. Dit kan het slaappatroon verstoren en kan leiden tot nachtangsten. Ook kunnen er andere oorzaken voor night terrors bij je kind zijn, denk bijvoorbeeld aan:
te weinig slaap/oververmoeidheid
het veranderen van een slaapschema. Tip: Dit is de ideale bedtijd per leeftijd: een handig slaapschema
een ziekte
slaapapneu
een verstoord ritme door reizen.
een ontwikkelsprong.
( je kan meer lezen op internet)
Hoop dat je er iets aan hebt! Succes
één jaar geleden
Reactie op zala
Oorzaak night terrors
Waardoor de nachtangsten precies ontstaan, is onduide ...
Onze dochter heeft een tijd last gehad van night terrors. Maar als je die liet huilen in dr bed werd ze na een tijdje vanzelf rustig.
Het heeft er inderdaad iets van weg maar ook weer niet helemaal.
En aan die night terrors kun je niks doen, moet je wachten tot ze weer zelf rustig worden maar dat word hij niet. Als je hem laat liggen hoor je met de minuut dat ie pissiger word.
Hij heeft t trouwens ook afgelopen donderdag gehad overdag. Begon sochtends om 5 uur al 😅 en duurde tot half 1, toen moest ie gaan slapen. Ik kon er de hele ochtend niks mee. Huilen, krijsen, schoppen, slaan.. zetten je hem neer werd t erger, op schoot.. dat was t ook niet. Smiddags na t slapen, heb hem na 3,5 uur maar wakker gemaakt 😅, was hij al vrolijker. Volgende dag niks aan de hand🤦♀️ had t kei goed gedaan bij de opvang. Snap er niks van.
Het is normaal zo'n vrolijk mannetje.
één jaar geleden
Als mijn zoontje dit 's avonds/ 's nachts doet is het honger en een groeispurt. En wordt hij pas rustig als hij een flesje krijgt. Meestal al als ik zeg dat ik het flesje ga maken kan hij ineens rustig zitten wachten 😅 terwijl je daarvoor echt dacht dat hij onwijs pijn had ofzo zo gilt en overstrekt hij dan. Zou proberen voortaan direct een flesje te geven.
één jaar geleden
Reactie op Lappenpopje
Als mijn zoontje dit 's avonds/ 's nachts doet is het honger en een groeisp ...
Ja dat doen we ook, zodra hij begint maak ik een flesje warme melk. Maar hij kan dan zo hysterisch zijn dat ie een half uur lang dat flesje niet wil en pas als ie rustig is ineens wel 😅
één jaar geleden
Mijn dochter heeft twee periodes van een paar weken last gehad night terrors, wij bleven erbij om te troosten en dat duurde minstens een half uur. Ze heeft nu nog wel dat ze intens kan dromen, maar het is nu meestal positief lachen in de slaap, brabbelen of een soort slaapwandelend spelen a 20 minuten.
één jaar geleden
Reactie op Justme1
Ja dat doen we ook, zodra hij begint maak ik een flesje warme melk. Maar hi ...
Oh dan weet ik het ook niet. Hier is hij in elke situatie meestal direct rustig zodra hij eten krijgt 😂😂
één jaar geleden
Hier precies zo alleen is hij overdag ook tantrum harry. Zo noemen we hem nu
één jaar geleden
Hallo mama,
Ik denk dat mijn zoontje hier ook last van heeft gehad ( je weet het natuurlijk nooit 100% zeker.). Als ik hem bij ons pakte werd het alleen maar erger en niks werkte. Ik heb het toen op de opvang besproken en een leidster heeft mij wat tips en tricks mee gegeven. Je moet er in geloven, maar wat ik dus heb gedaan:
- kamer gereinigd met salie (nu elke week wierook van salie)
- kamer indeling veranderd
- van bed veranderd
- dromenvanger opgehangen.
Al met al slaapt hij echt een stuk beter en hij heeft daarvoor nooit doorgeslapen. Ik heb alles geprobeerd van bovenstaande en of het daar door kwam of niet…. Het bracht mij in ieder geval meer rust ✨
één jaar geleden
Reactie op Torja11
"Vraagt" hij dan niet elke nacht weer naar een flesje? Ben zo bang dat als ...
Nee dat is altijd maar tijdelijk. In de goede periodes wordt hij in principe ook niet wakker 's nachts.
Hij is wel standaard vroeg wakker (rond 6) en wil dan wel altijd direct zn flesje anders wordt hij pissig dus dat zal wel de gewenning zijn. Maar soms slaapt hij daarna wel weer verder dus ook die geef ik gewoon 😅