4 Reacties

10 maanden geleden

Wat bedoel je precies? Veel nee zeggen, of iets willen en als je het pakt dan weer niet willen? Heb beetje meer context nodig om het helemaal te begrijpen denk ik. Wat bij mij momenteel erg goed helpt (heb deze tip zelf ook van internet geplukt馃槅), is een afgebakende keuze te geven. Dus niet: Zullen we fruit gaan eten? Maar: Wil je een banaan of mandarijn? Toch de veiligheid van controle bieden: je peuter mag de keuze maken, maar jij hebt het al goed genoeg afgebakend dat hij/zij geen nee kan antwoorden. En consequent zijn. Nee is nee, ja is ja. Als m'n zoon zegt: ik wil kaas op brood, krijgt hij kaas. Punt. En dan kan hij 10 andere dingen aanwijzen of in huilen uitbarsten, hij krijgt toch echt een broodje kaas. 馃珷

10 maanden geleden

Maakt niet uit met wat. Net was het ik wil (pyjama broek aan). Ik pak broek. Nee mama niet broek aan. Ok茅 prima dan niet. Dus ik vervolg alles. Leg haar in bed.. mama ik broek aan.. niet meer aan toegegeven. Dikke drama dan. En zo gaat het ongeveer met alles op een dag.

10 maanden geleden

Reactie op stvs

Maakt niet uit met wat. Net was het ik wil (pyjama broek aan). Ik pak broek ...
Och hier net zo.. Wil ie zelf lopen, gebeurt er niks, til ik 'm, boos want hij wilt lopen. Wil niet tanden poetsen, ok茅 gaan we eerst slaapzak aan doen, boos want hij wil tanden poetsen. Erg vermoeiend 馃

10 maanden geleden

Herkenbaar! Mijn dochter van twee en drie maanden wil bepaalde kleding niet aan en stort dan ter aarde馃ぃ en als we gaan zwemmen is het na elke 2 minuten een ander bad aan de beurt, dit kost veel energie.... wat wij vaak doen is op de grond zitten en over rollen met een bal of samen tekenen voor een paar minuten. Het is hier ook altijd maar een klein rondje op de loopfiets.