21 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb 'm ong 2 maanden geleden laten zetten. Was niet heel prettig, maar was zo weer voorbij.
Ongeveer een week wat nabloedingen gehad, verder helemaal geen last gehad!
Ben nog niet ongesteld geweest, maar geef ook nog borstvoeding.
Bij m'n oudste dochter was dit pas na 1 jaar en toen had ik geen spiraaltje.
2 jaar geleden
Ik heb na de geboorte van m'n tweeling september in januari dit jaar Januari een spiraal laten zetten. Nabloeding heeft bij mij goed 2 weken geduurt best wel heftig. Na een paar weken moet je op controle om te kijken of hij goed zit. Voordeel vind ik dat je niet meer aan de pil hoeft te denken. Nadeel: pijn wanneer ik ongesteld moet worden (had ik bij de pil helemaal niet) heftigere bloedingen bij het ongesteld zijn en met de pil kan jezelf beslissen wanneer je ongesteld wil zijn. Bij deze spiraal niet.
2 jaar geleden
Ik heb zowel mirena als koper spiraal gehad. Over beide was ik tevreden. Bij kopieert spiraal wel heftiger menstruatie maar altijd keurig optijd dus goed voorbereid. Ik wilde ook geen hormonen meer dus dit was de oplossing voor mij. Me mirena is wel op de o.k verwijderd wegens dat hij verkleeft was, toen gelijk de koperspiraal laten zetten onder narcose stuk prettiger.
2 jaar geleden
Ik heb voor mijn zwangerschap altijd een mirena gehad. Na de zwangerschap en bevalling stond mijn besluit vast om zonder toegevoegde hormonen verder te gaan. Dit betekende een koper spiraal.
Ik heb deze door mijn verloskundige inlaten brengen. Heeft even geduurd maar dit kwam door trauma die ik heb opgelopen door het plaatsen van mijn mirena door de huisarts.
Het plaatsen van een koper spiraal is mij 100 procent mee gevallen. Ik ga voortaan voor deze dingen naar mijn Verloskundige!
Gelukkig geen klachten van de spiraal zelf 😊
2 jaar geleden
Ik heb al jaren een koper spiraal en nu na m’n zwangerschap de 3e gekregen. Het ongesteld zijn valt reuze mee, maar dit was bij mijn 1e koper spiraal wel anders.. gek genoeg is het door de jaren heen dus verminderd/anders geworden.
Ik ben er enorm tevreden over! Lekker geen hormonen bende meer in m’n lijf
2 jaar geleden
Ik heb tussen mijn zwangerschappen in al jaren een koperenspiraal gehad. Beviel mij prima! Voelde mij een stuk beter als met een mirena of de pil. Merkte echt verschil dat ik geen hormonen meer kreeg. Ongesteld word ik altijd wel gewoon. En ik merk dat ik veel duidelijker mijn eisprong voel. Maar ik wil nooit meer andere anticonceptie.
2 jaar geleden
Reactie op Tantetruus1992
Kan je met een koper spiraal een menstruatie cup ?
Zeker
2 jaar geleden
Reactie op T6543
Naar mijn weten wordt het afgeraden.. denk dat je dit beter kan vragen aan ...
Nog nooit van gehoord, doe dit al jaren 🙊
2 jaar geleden
Reactie op T6543
https://t-safe.nl/kan-ik-tampons-of-een-menstruatiecup-gebruiken-bij-een-sp ...
Dank je wel!
2 jaar geleden
Overigens ben ik voornamelijk positief over de koperspiraal.. ik ben nu pas 2 keer ongesteld geweest dus dit geeft nog niet helemaal een eerlijk beeld. Maar de 2 keren dat ik ongesteld ben geweest was de 1e dag drama qua hoeveelheid bloedverlies en was ik niet in staat om de deur buiten te gaan... De overige dagen is het prima te doen. Ik zelf was bang dat ik ontzettende rug en buikpijn zou krijgen aangezien ik dit vroeger voordat ik de pil gebruikte wel had. Het is gewoon ontzettend makkelijk en zo fijn dat je er niet elke dag aan hoeft te denken en fijn dat het geen hormonen bevat. Dan is die ene dag hevige ongesteldheid nog wel te doen. Het zetten van het spiraal viel mij ontzettend mee.. napijn was bij mij wel hevig en straalde helemaal door in mijn been..
2 jaar geleden
Ik heb m 10 weken na bevalling laten zetten en 3,5 maand later eruit laten halen, ik was die 3,5 maand contineu ongesteld , en niet een klein beetje ook. Dikke pech, schijnt soms voor te komen. Vond t plaatsen niks bijzonders
2 jaar geleden
Ik ben zwanger geworden met koperspiraal 🙈 Jaren lang de pil geslikt en daarmee gestopt omdat ik geen vaste relatie meer had en geen hormonen meer wilde slikken. Toen ik weer een relatie kreeg heb ik na een paar maanden een koperspiraal laten plaatsen en 7 maanden later was ik zwanger 😳
Ik heb besloten om me te laten helpen. Ik ben 38, heb geen wens voor een 2e, wil geen hormonen en vertrouw ook niets meer 😅🙈
2 jaar geleden
Ik heb hem 3 jaar terug laten plaatsen omdat ik toen weer anticonceptie nodig had, en ik niet aan de hormonen wou! Maar wat heb ik daar een ellende mee gehad… giga buikpijn, hevige bloedingen, erge pijn tijdens seks… ik heb hem er na 3 maand weer uit laten halen! Vind het nog knap dat ik het zo lang vol gehouden heb… voor mij nooit weer spiraal!