47 Reacties
4 jaar geleden
Geen ervaring met deze overstap. Wel meerdere voeding gehad (nu pepti voor onderzoek koemelkallergie). Maar onze dochter heeft wel een moeilijke stoelgang, wij krijgen forlax, zakjes vezels voor de ontlasting. Dit hielp onwijs goed voor haar darmen. Is dit geen idee? Die meng je gewoon door haar voeding.
4 jaar geleden
Reactie op Thepalms
Geen ervaring met deze overstap. Wel meerdere voeding gehad (nu pepti voor ...
Dat had de dokter ook voorgesteld maar ik wilde eerst proberen met haar voeding naar extra care/omneo te veranderen of het dan al beter werd. Bij zakjes kan het de darmen ook luier maken op lange termijn. Ikzelf heb ook al m'n hele leven last van moeilijke stoelgang en mijn moeder ook. Helaas een familiekwaal. Dus wil eigenlijk nog niet met zakjes beginnen maar als het moet, dan moet het. Hoevaak poept jouw kindje nu ongeveer dan?
4 jaar geleden
Reactie op Ree1994
Dat had de dokter ook voorgesteld maar ik wilde eerst proberen met haar voe ...
In principe zouden deze zakjes je darmen niet lui moeten maken. Het enige wat ze doen is extra vocht naar de darmen trekken. Zij krijgt een half zakje per dag en poept nu 1 tot max 2 keer per dag. Af en toe slaat ze nog een dag over. Voor de zakjes poepte ze 1 keer per week.
4 jaar geleden
Reactie op Ree1994
Woow dat is een fijn verschil. Dank je wel, dit is toch wel een goede volge ...
Ja ik kan het echt wel aanraden. Het zijn geen medicijnen dus worden niet opgenomen in t lichaam het gaat er gewoon met de ontlasting weer uit! En als een half zakje niet genoeg is kan je ophogen naar een heel zakje. Of als het teveel wordt kan je om de dag geven. Het is hier echt een uitkomst geweest! Ze zat verstopt sinds dag 2 na de geboorte.
4 jaar geleden
Wij zijn overgestapt van ah voeding naar nutrilon Omneo toen onze kleine 3 weken was. Hij kon niet poepen en zat heel de dag extreem hard te persen. Het duurt even voor dat de darmpjes aan nieuwe voeding is gewend. Vaak zeggen ze ongeveer 2 weken. Onze man is nu 7 weken en hij heeft nu elke dag een poepluier en is mooi zacht. Bij ons heeft het dus zeker geholpen. Het duurt ongeveer een week voordat we verschil merkte.
4 jaar geleden
Reactie op Thepalms
In principe zouden deze zakjes je darmen niet lui moeten maken. Het enige w ...
Is forlax net anders dan lactulose? We kregen van de huisarts lactulose voorgeschreven elke dag 1x voor maar ik had mijn twijfels om dit elke dag aan mijn kind te geven omdat ik weet dat laxerende middelen niet als standaard gebruik moeten worden dus ik geef het als hij 24 uur niet gepoept heeft. Maar als die forlax net anders is dan ga ik daar ook om vragen.
4 jaar geleden
Reactie op lvnoor
Wij zijn overgestapt van ah voeding naar nutrilon Omneo toen onze kleine 3 ...
Dank je wel. Ik ben nu sinds een week van normale kruidvat voeding naar extra care. Er staat op hun site dat je het 2 weken de tijd moet geven. Misschien moet ik dan nog even wachten, het zou dezelfde werking moeten hebben als omneo. Maar zo gek dat de verloskundige zei dat omneo het alsnog beter doet dan kruidvat extra care omdat overal hetzelfde in zou moeten zitten. Daarom zo in dubio om toch al over te stappen op omeo (door haar advies) dank je wel voor je reactie, als het vd week niet zo is wil ik alsnog over 馃槝
4 jaar geleden
Reactie op Ree1994
Is jouw kindje nu ook gewoon weer rustig? Aangezien de pepti voeding kon je ...
Nou wij zijn afgelopen zaterdag pas overgestapt op de pepti. Nu 4 weken testen of dit beter gaat. Maar ze was op gegeven moment alleen maar aan t huilen. En nu na 2 dagen is ze al een stuk vrolijker, haar huiduitslag is weg aan het trekken, haar ontlasting veranderd. Dus ik denk dat het wel echt grotendeels allergie is. Maar daarvoor hielpen de zakjes ook met de onrust. Ze kon weer poepen en werd echt een stuk rustiger en ontspannen!