7 Reacties

één jaar geleden

Ik volg even

één jaar geleden

Hier ook uitgerekend in december. 02-12-23 om precies te zijn. Ik volg dus even, erg benieuwd!

één jaar geleden

Ik heb op 31-8 mijn tweede meisje gekregen, de eerste is van 27-10-21! Hier een positieve ervaring. Oudste vond haar zusje vanaf moment 1 leuk en nog eigenlijk. Ze begroet haar iedere ochtend als eerste en is zo trots als een pauw als ze mag helpen verschonen of flesje geven. De oudste is ook meer naar papa toe getrokken, wat ook leuk is om te zien. Mijn oudste werd in de eerste week wakker van de baby, nu letterlijk nooit meer. Hoe hard ze ook gilt. Andersom is een ander verhaal, baby wordt al wakker als peuter iets te hard praat 🥲 Wat we wel na een week ofzo merkten was dat de oudste de nieuwe situatie wel lastig vond. Dat uitte zich in meer controledwang (iets per se willen of per se niet) en flinke driftbuien. Dit heeft een week of 2 geduurd. We hebben er met begrip en liefde op geantwoord want merkten dat ze dat gewoon wat meer miste. En nu gaat het weer heel goed.

één jaar geleden

In de kraamtijd zou ik d'r op bed bijvoorbeeld samen met je fruit laten eten of samen broodje eten op bed. Slaapt ze nu met deur open of dicht? Wij hebben hier altijd de deur open. We kunnen ook gewoon licht in de badkamer aan doen zonder dat ze er last van heeft. Deuren open en dicht, wc doortrekken. Maakt allemaal niks uit. Bij mijn nichtje hadden ze alle deuren altijd dicht. En die werd constant wakker toen de baby er was. Doordat er licht brande, geluid was etc. Misschien iets om vast mee te oefenen slapen met deur open

één jaar geleden

Hier kwam de 2de toen ze 18 maanden was. In het begin wel erg moeten wennen. Ik mocht haar de eerste tijd ook niet tillen ivm keizersnede. Dit was wel pittig maar veel ook op.bed geknuffeld en als het ging toch beneden mee eten ed. Haar wel overal in meenemen en ook gezorgd voor 1 op 1 tijd. Ze werd bijna nooit wakker van hem of viel weer in slaap dus dat was heel fijn. Het zal even wennen zijn maar dat komt helemaal goed!

één jaar geleden

Hier schelen onze kinderen 23 maanden. Zoontje hebben we de hele zwangerschap betrokken bij alles. Vanaf de eerste ontmoeting vind hij zijn zusje super lief en vraagt elke dag wel een paar keer naar haar of wilt met haar kroelen. In de kraamweek werd hij snachts wel een keer wakker van haar huiltje. Wij hebben hem toen uit bed gehaald en uitgelegd plus laten zien wat er was. Sindsdien geen kind meer aan gehad. Wij hebben (gelukkig) nooit met hem gehad dat hij eenkennig was dus dat papa hem dit keer rondom de kraamperiode meer verzorgde en aandacht gaf was hier geen probleem. In de zwangerschap had ik hem sws al vaak moeten afwijzen met het optillen en moest hij echt zelf de trap af van mij, dat heeft wel echt z’n vruchten afgeworpen na de bevalling, was nu al normaal voor hem gelukkig!

één jaar geleden

Maar we merken nu wel dat onze dochter moeilijker in slaap komt met hem in de buurt. Hij is natuurlijk aanwezig in geluid dus we leggen haar nu al vaker in haar kamer te slapen dan dat we dat bij hem deden. Ze ligt dan wel eens in de box en dan zie je haar bijna weg vallen en dan komt hij weer met z’n goede gedrag even zusje aaien of opeens een ton met blokken omgooien. Denk dat zij het zwaarder heeft met hem dan andersom 🤣