Hi ladies,
Ik moet heel even ventileren dus geen judgement please, maar wel graag herkenning als jullie het herkennen.
Mijn zoontje is vanaf de start al een pittig mannetje. Heel temperamentvol en met een flinke eigen wil. Niets mis mee alleen op momenten trek ik dat soms heel slecht. Als iets niet naar zijn zin is laat hij van zich horen door extreem hard te krijsen zo hard dat ze het 3 deuren verder nog horen en dit houdt hij met gemak echt heel lang vol. En dit is bij alles wat we doen wat hem niet zint; verschonen, omkleden, als hij iets niet krijgt, als hij iets niet
Mag. De heledag gaat dit door. Op de opvang zeggen ze dit ook, werkelijk niks helpt. Negeren niet, toespreken niet, uitleggen niet, troosten niet, sssst zachtjes doen niet. Ook smijt hij heel de dag zn speelgoed in het rond of slaat het overal keihard tegenaan . Als het vooral maar heeeeeeeeel veel herrie maakt. Ik weet dat dit normaal is maar alles is bij hem echt tot in het extreme. Dat zelfs iedereen steeds benoemd ; “zeg het is wel een pittig mannetje he?”
Maanden geleden al eens met een pedagoog wezen praten maar ook haar tips halen weinig uit.. ik denk al 1,5 jaar het is vast een fase maar het is nooit anders geweest. We hebben 5,5 maand geleden nog een baby gekregen, en ben enorm bang dat hij straks dit gedrag gaat overnemen. Ik ben zo overprikkeld omdat het hier elke dag zo druk is met hem en hij zoveel herrie maakt..
Sorry voor deze klaagzang want hou enorm van hem maar man wat kan het zo nu en dan toch heftig zijn. Zeker met korte nachten als je ook wat minder kunt hebben.
Liefs