6 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb het zelfde gehad en nog steeds iknhad vorige week corona en ik had helemaal
Geen tsr meer ! Ik maakte me enorme zorgen nou is mijn productie ook achteruit gegaan indd 50cc per borst max ! En dat is dan met 40min kolven🥲 ocytocine spray werkte bij mij niet ik gebruik nu de domperidon tabletten voor boost voor mn productie datnhelpt wel
4 jaar geleden
Bij mij was dat in december, toen was mijn zoontje 2,5 maanden. Helaas een flinke productiedip en ook amper een toeschietreflex. Na anderhalf week brak mijn menstruatie door (ben in de drie borstvoedingsavonturen ervoor nog nooit voor 6 maanden ongesteld geworden en t is ook nooit zo’n drama geweest als deze keer). Mijn productie heeft zich niet helemaal meer hersteld helaas en mijn zoontje heeft flesvoorkeur ontwikkeld in die anderhalf week (ik heb als een malle gekolfd en de beetjes die ik kolfde steeds gegeven aan borst tussen de borstvoedingen door). Maar helaas moest ik daarna overdag fulltime blijven kolven omdat hij niet meer aan de borst wilde😭 en nu ‘s nachts wil het nog maar 1 keer, de andere 1 of 2 keren moeten ook in fles…
4 jaar geleden
Ik heb het echt gemerkt nadat ik mijn ovulatie heb gehad tot aan mijn ongesteldheid dat mijn productie minder was en tsr veel langer duurde! Nu weer rond mijn ovulatie dus ben heel benieuwd hoe het nu gaat lopen.
Baby trekt aan tepel, laat los en heeft weinig geduld totdat de melk kwam. Hiervoor ook altijd flinke tsr en meer dan zat melk... ik gebruikt wel oxytoxinespray met kolven maar ga dat ook gebruiken als het aan de borst weer drama word.
4 jaar geleden
Hier precies hetzelfde probleem rond de 4 maanden. Eerst een trage tsr, later ook minder productie. Tsr kon hier soms wel een kwartier duren, wat een stress!
Uiteindelijk de keuze gemaakt om bv aan te vullen met kunstvoeding. Eerst begonnen met 1 flesje vervangen en uiteindelijk nu 2 flesjes kv. Dit geeft heel veel rust.
Tsr is weer normaal en productie is ook weer in orde voor de 4-5 voedingen die nu overblijven.
Het was geen makkelijke keuze, maar ben heel blij dat we het nu zo doen. Gelukkig drinkt ons kindje kv net zo makkelijk als bv.
Alles trouwens in overleg met lactatiekundige gedaan.
4 jaar geleden
Hier met 4 maanden ook een heftige productiedip gehad, ik dacht dat het einde van de borstvoeding in zicht was en wou zo kv halen in geval van nood, zodat ze geen honger moet lijden. Maar we zijn er gewoon doorgekomen. Aanleggen aanleggen aanleggen en 's nachts en 's morgens 1x kolven heeft geholpen hier. Er zijn blijkbaar meerdere redenen waarom je rond 4 maanden een dip kan krijgen. Hormonaal verandert er vanalles waardoor je borsten meer melk aanmaken tijdens de voeding in plaats van tussen de voedingen in. Verder zijn er ook veel vrouwen die rond deze periode terug gaan werken en dat geeft misschien stress of is weer wennen aan een nieuw ritme. Baby kan slaapregressie hebben waardoor jij als mama vermoeider bent etc etc... Gewoon doorzetten dus, komt goed!
4 jaar geleden
Dank voor de reacties dames! Het is fijn om mensen te treffen die weten wat ik meemaak, we hebben troost aan elkaar ook al is het voor ons allemaal niet leuk.
Leerzaam ook om te lezen hoe jullie de situatie hebben aangepakt 🍀🍀🍀
Ik heb de oxy spray vandaag gehaald, maar nog niet kunnen gebruiken voor voeden. Had 1 spray gedaan omdat ik dacht dat de baby wilde drinken , maar hij bleek slaap te hebben en geen honger. Vooralsnog lijkt hij genoeg melk binnen te krijgen, door steeds beide borsten te legen.
Gisteren ook maar een zwangerschapstest gedaan, die negatief was.......wat een opluchting, want ik ben niet toe aan weer zwanger zijn. Ik heb wel een beetje een opgeblazen buik en zag net wat afscheiding bij het plassen wat leek op een menstruatie in aantocht.