13 Reacties

5 jaar geleden

Super leuk hier gaat de tweede straks ook weer in de familie wieg (4e generatie inmiddels 🥰) Ik denk inderdaad dat je het op maat moet laten maken ja, ik weet niet hoe oud je wieg is maar er waren vroeger minder standaard maten en modellen dus dan wordt het al snel maatwerk. Hier heeft mijn moeder een paar jaar geleden de bekleding vernieuwd voor mijn neefje, maar wel het patroon gemaakt op basis van de oude half vergane stoffen die er nog waren dus dan is het iets makkelijker.

5 jaar geleden

Ik heb een Mozes mandje bij de kringloop geshopt en die gaan we zelf opnieuw bekleden, we gebruiken de oude bekleding als patroon. Heb wel de mazzel dat mijn moeder goed kan naaien 😊

5 jaar geleden

Mocht je een Pinterest account hebben, als je daar zoekt op “wiegbekleding op maat” of dergelijke zoektermen, dan vind je er behoorlijk wat die dit aanbieden. Ik ga het zelf maken met hulp van moeders, de kleine komt in de wieg te liggen waar ik en mijn zus nog in geslapen hebben, zo gaaf! Gelukkig zit daar de oude bekleding nog in, dus dat maakt het wel een stuk makkelijker.

5 jaar geleden

Reactie op M8276

Mocht je een Pinterest account hebben, als je daar zoekt op “wiegbekleding ...
Ik weet wel dat er genoeg ateliers zijn. Ik vroeg me juist af of er ook nog verkopers zijn zie ze kant en klaar verkopen zegmaar. Ik weet alleen babyxpress, maar misschien zijn er nog meer :)

5 jaar geleden

Hier ⬇️kan je online kopen bij babypakjes en als je op Google wieg beleden intoetst zijn er nog wel een paar andere adresjes waar je het kan kopen. https://www.babyxpress.nl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=1908&gclid=Cj0KCQjwpdqDBhCSARIsAEUJ0hNQBynSKGBrxnOlPnf0FcaJS8g8fIMVckataTlNa_S3CZXixFvhCvkaAiAVEALw_wcB Ik vind het zelf leuker om het zelf te maken, ben redelijk handig met naaimachine, maar als je dat niet bent kan je ook naar een naaiatelier gaan en daar gewoon laten doen. Als je zelf een leuk stofje hebt gevonden ga je gewoon met het wiegje en de stof naar een naaiatelier en ga je het vragen. Succes🍀

5 jaar geleden

Reactie op Jennyfromtheblock2

Hier ⬇️kan je online kopen bij babypakjes en als je op Google wieg beleden ...
Die website ken ik ja. En jouw google werkt dan denk ik anders dan de mijne hahaha. Anders vroeg ik het hier niet 🙈

5 jaar geleden

Ik vond hier ook nog een leuk adresje waar je het kan laten bekleden. Is wel in Assendelft en ik weet niet of dat in de buurt van jou is? Toch wel even de moeite waard on op de website een kijkje te nemen😊 https://www.studioschattig.nl/

5 jaar geleden

Reactie op Jennyfromtheblock2

Ik vond hier ook nog een leuk adresje waar je het kan laten bekleden. Is we ...
Nee, en ik zoek dus juist geen adres om te laten bekleden, maar adresjes die hoezen verkopen. Net als van die mozesmandje-hoezen :)

5 jaar geleden

Reactie op Amarylles

Nee, en ik zoek dus juist geen adres om te laten bekleden, maar adresjes di ...
Nee dan kan ik helaas ook niet veel anders vinden dan babyexpress🤔

5 jaar geleden

In hoeverre wijken de maten heel erg af van de maten van een mosesmand? vaak zit er toch elastiek in de zijkanten dus misschien kun je gewoon zoiets kant en klaar bestellen? Mijn wieg is iig soort van formaat moses mand 🤷🏻‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op Markrela

In hoeverre wijken de maten heel erg af van de maten van een mosesmand? vaa ...
Ja precies, mijne ook! Zit nu steeds naar die voor mosesmanden te kijken idd! Heb jij daar nog leuke tips van?

5 jaar geleden

Nee heb ik me nog nooit in verdiept eigenlijk, mijn wieg was al inclusief bekleding 😊

5 jaar geleden

Reactie op Markrela

Nee heb ik me nog nooit in verdiept eigenlijk, mijn wieg was al inclusief b ...
Oh ideaal! Heb al wel wat mosesmandje covers gevonden! Maar alle leuke tips zijn welkom :) het zal idd hooguit 1 a 2 cm schelen, maar ging er vanuit dat dat met t elastiek wel goed komt.