31 Reacties
één jaar geleden
Wij plannen smiddags iets... slaap in de avond is nog steeds een uitdaging omdat onze kleine al sinds 2 maanden non stop verkouden is.
Dus wij maken haar echt niet wakker als ze eenmaal slaapt... haha!
één jaar geleden
Reactie op ElleJolinde
Wij plannen smiddags iets... slaap in de avond is nog steeds een uitdaging ...
Hier precies hetzelfde.
Kerst overdag bij de families.
Middag dutje in campingbedje zal waarschijnlijk maar 30min zijn maar dat is net genoeg om het te redden. Dan lekker op tijd naar huis voor het avond slaapje
één jaar geleden
Wij gaan smiddags na mijn ouders waar de rest van de familie ook komt. In de ochtend laten we onze zoon thuis nog eerst slapen, hij schommelt tussen 1 a 2 slaapjes nog overdag, smiddags wil hij vaak al niet meer. Mijn ouders hebben een kamertje voor hem maar weet nu al dat hij smiddags niet slaapt haahha dan op tijd na huis voor zijn slaap voor de nacht
één jaar geleden
Wij gaan dat dus niet doen haha 🙊, echt helemaal geen zin in.
We slapen 1 nacht bij mn ouders (waar ze regelmatig logeert) en de andere dagen gaan we gewoon eind vd middag weer naar huis.
Ik vind het teveel gedoe en bovendien te stressvol aangezien ze de laatste weken ook thuis zo wisselend slaapt. Ik wil ontspannen en fijne dagen hebben en daar hoort mn kind verslepen en in een campingbedje in slaap proberen te krijgen niet bij 😬.
De late kerstdiners komen echt wel weer, onze dochter staat nu op 1.
één jaar geleden
Wij doen het wel, maar ik heb een hele makkelijke slaper dus dat scheelt veel. Slaapt jullie kindje in een slaapzak? Want ik heb slaapzakken gezien waar zo'n gat voor de gordel in zat (tussen de beentjes zeg maar) zodat je ze in ieder geval niet uit die slaapzak hoeft te wurmen maar gewoon alleen kort hoeft te verplaatsen. Helpt dat iets?
één jaar geleden
Wij doen het ook maar hebben ook een goede slaper. We doen het nu ook al af en toe en dat gaat als volgt:
We verplaatsten haar en maken de rit zo donker en stil mogelijk, oftwel zo min mogelijk prikkels.
We nemen een extra deken mee voor in de auto zodat ze lekker warm blijft. Ik blijf in de auto vaak naast haar zitten voor mocht ze ongemak ervaren.
Eenmaal thuis: verschonen, flesje en mevrouw is direct weer vertrokken.
De laatste keer hebben we het flesje zelfs ook niet gegeven, ging goed.
We merken de dag erna ook geen verschil in vermoeidheid, humeur o.i.d
Op het moment zelf lijkt onze dochter nog half in slaap. Over het algemeen geeft ze geen kik.
Succes!
één jaar geleden
Haha al jullie reacties daar ben ik het echt 100% mee eens. Ik wil het ook liever niet, maar weinig begrip om het hier bij ons thuis te doen of inderdaad op een ander tijdstip dan de avond, zoals een brunch. 🙈 Zoals jullie aangeven feestdagen moeten relaxed zijn, ik heb er al weken stress van en zie er tegenop. Familieleden die aan je kind lopen te trekken steeds en je kind moet overal weer verplicht op schoot zitten. Ben ik moeilijk? Dat went echt niet, ik zit mezelf dan echt op te vreten van binnen. Ook mensen zonder kinderen: jaaaa het is maar net hoe makkelijk je er zelf mee omgaat. Gewoon overal mee naartoe nemen hoor. 😅 Haha sorry dat ik als een oude zeur klink (ben ik misschien ook wel). 😋 Ik heb er zelf last van als ik zie dat m'n kind liever wil rondkruipen en ontdekken dan op schoot zitten. Of dat wanneer mijn kind toe is aan lekker douchen, knuffelen, boekje en slapen (rust!) ipv nog meer sinterklaascadeautjes uitpakken in lawaai en drukte.
Ik merk dat ik sinds het moederschap of de corona periode van rust zelf ook veel meer aan rust gehecht ben geraakt en snel overprikkeld ben. Voor mij hoeven al die sociale verplichtingen niet haha, vooral met de drukke schoonfamilie. 😂
MOD
één jaar geleden
Wij gaan ergens in de middag naar familie. Aangegeven dat we wel willen komen maar vroeg willen eten. Hij mag wel iets later slapen (normaal 1930-20u), maar daar slapen wordt m waarschijnlijk niet. Ook niet erg, zijn we op tijd thuis. Anders is het waarschijnlijk wakker worden om de auto in te gaan en daar weer even slapen en thuis weer wakker en verder slapen..... Dat wordt een vreselijke nacht 🙈
één jaar geleden
Wij gaan in zijn ochtendslaapje naar mijn schoonouders (2,5u rijden) dan mislukt het middagslaapje zeker weten (teveel prikkels, we nemen wel campingbedje mee en leggen hem een uur lang in prikkelarme omgeving) en rijden we rond 7u weer naar huis, in de hoop dat hij in de auto weer slaapt. Dan thuis een klein flesje en z'n bed in.
Totaal geen zin in kerst, bij meerdere familieleden aangegeven dat wij kerst dichter bij huis willen vieren, voor het mannetje, maar wij krijgen 0 op rekest. De enige keuze die ons werd voorgehouden is of we 1e of 2e kerstdag kwamen. Helaas, ik moet 2e kerstdag al werken. Ik heb er dus zeer de tering in, maarja de kans is zeer aanwezig dat het de laatste kerst voor mijn schoonvader is en hier bij ons uitnodigen kan niet omdat mijn schoonvader sowieso de trappen niet op komt. Dus we gaan maar. het word tanden bijten en hopen dat de kleine man geen zenuwinzinking krijgt halverwege de dag, want dan kan je mij ook naar het gesticht brengen.
Sorry hoor, ik moest even mijn ei kwijt 😅🙈
één jaar geleden
Kerstavond hebben wij de familie bij ons uitgenodigd... zo kan de tweeling in hun eigen bedje slapen. Nog even duimen dat ze geen last van het lawaai beneden gaan hebben.
Met oudejaar nemen we ze mee naar vrienden , we hebben aangegeven dat we willen proberen ze te leggen slapen in een reisbedje (lukt niet altijd). Lukt het niet en is het gedoe gaan we gewoon naar huis. Het is niet ver en ik heb geen zin in gedoe.
één jaar geleden
Reactie op Laurieee
Haha al jullie reacties daar ben ik het echt 100% mee eens. Ik wil het ook ...
Ach. Ik snap dit zo erg! Lastig als dit in je familie gebeurt. Ik heb dit met mijn schoonfamilie een beetje, maar ben erg duidelijk.
Ik denk dat het voor jezelf goed is om te beseffen dat jíj (jullie) beslist wat er gebeurt met je kind. Vind je het niet fijn dat ze verplicht op schoot moet met iemand? Dan gebeurt dat gewoon niet. Je kindje kan nog niet praten dus jij bent heel belangrijk om die grens te bewaken.
Ik ben daar zelf echt heel streng in omdat ik vind dat fysiek contact never nooit verplicht mag worden als een kind dat niet fijn vindt. Mn schoonmoeder probeert het wel telkens maar onze dochter wurmt zich dan zo sterk los in 2 sec dat de boodschap wel duidelijk is 😅.
Je mag voor jezelf en je gezin kiezen en je eigen gevoel is net zo belangrijk. Je hoeft echt niet zo over je grenzen te gaan hoor! Het kan ontzettend ingewikkeld zijn hoor…
één jaar geleden
Hier hebben we ervoor gekozen om na zijn ochtendslaapje naar mijn ouders te gaan en dan optijd weer terug voor zn middagslaapje. Andere dag hetzelfde, maar dan naar mn schoonouders. Snappen het beide helemaal. Veel relaxter en mee eten enz heeft nu toch geen zin, kleine man is vaak al rond 17:30 moe… volgendjaar misschien, maar dat zien we dan wel weer 😇 wij doen wat goed voelt voor ons. Snap ook dat het heel lastig kan zijn als je fam/schoonfam moeilijk doet. Gelukkig hebben wij daar gaan last van. Moet wel zeggen dat ik wel graag naar mn ouders in de middag was gegaan, omdat mn broer en dan ook is, maar we moeten wel een lijn trekken, want smiddags naar mijn ouders is ook naar zijn ouders. Anders beetje lullig. Mijn schoonfam woont wat verder, dus we hebben besloten nu de ochtenden te gaan en smiddags/savonds met zn 3tjes😊
één jaar geleden
Mijn schoonfamilie hebben we hier uitgenodigd, dus hij kan gewoon naar bed.
Mijn ouders willen perse dat we daar naartoe komen. Ik heb gezegd prima, maar hij slaapt in een campingbedje in de middag en we zijn om 7uur weer thuis.
Ze vinden me een zeikerd. Flauw dat we zo vroeg naar huis willen.
Ze willen een kerstwandeling, lunch, spelletje, gebak, diner.
Prima, plan maar om zn slaapjes heen.
één jaar geleden
Ik leg mijn dochter elke vrijdagavond bij mijn ouders op bed na het eten en neem haar dan in de avonduren weer mee naar huis. Soms wordt ze eventjes wakker, meestal slaapt ze gewoon door. Geeft bij ons zelden problemen. Het is in die 14 maanden misschien 1 of 2 x voorgekomen dat ze thuis wat moeite had om weer in slaap te komen.