31 Reacties

茅茅n jaar geleden

Ps slaapzakken van lodger zijn fijn, die kunnen mee in de maxi cosi. Dan kan je ze met slaapzak en al in maxi cosi of autostoel doen en thuis direct weer op bed leggen.

茅茅n jaar geleden

Vaak ben je te bang. Wij hebben het laatst getest, nou ze sliep als een roos, wakker gemaakt, kreeg een brede lach, een uur lang zoet in de auto, thuis weer in bed gelegd, sliep zo door en ze sliep nog uit ook! 馃榾

茅茅n jaar geleden

Ik vind dit ook een hele lastige!! In het begin een hele moeilijke slaper geweest, dus heb dat ook nog nooit durven te proberen. Daarnaast woont mijn schoonfamilie op 45 minuten rijden van ons. Dus dat ga ik al helemaal niet proberen. EN! Mijn man heeft nachtdiensten... dus ik moet zeggen dat ik het best een geregel vind en brengt best wat spanning met zich mee. Iedereen verwacht ook altijd iets met kerst馃珷 Kerstavond komt mijn schoonvader hier. 1ste kerstdag gaan we naar schoonmoeder. Doet daar zn middagdutje (heeft mijn man maar 5 uur slaap als het mee zit馃槀) en gaan we ook gewoon optijd naar huis, zodat hij gewoon thuis kan slapen. En 2de kerstdag aan mijn kant, is om de hoek met nog 7 andere kleinkinderen, waarvan 3 rond het jaar! Dus dat voelt ook wat fijner ofzo, iedereen begrijpt elkaar daarin! Nouja lang verhaal馃槀 maar ik ga m dus nergens wegleggen en wakker maken...

茅茅n jaar geleden

Reactie op PLUT

Vaak ben je te bang. Wij hebben het laatst getest, nou ze sliep als een ro ...
Jullie hebben dus ook een lang stuk moeten rijden? Nog nooit geprobeerd, want vind dat best spannend. Je kind wakker maken, weer helemaal inpakken om weg te gaan, lang rijden en vervolgens weer uit de auto in bed leggen. Ik zie dat mn zoontje nog niet doen. Lekker verder slapen EN ook nog eens uitslapen, halleluja 馃檶

茅茅n jaar geleden

Kerstavond bij mijn ouders. Als hijbal goed slaapt, laten we hem daar en halen hem de volgende dag op. Eerste kerstdag verjaardag van m'n schoonzusje, dus middagslaapje in het campingbedje, maar dat gaat vaak goed. Tweede kerstdag is m'n vriend jarig, maar dat vieren we alleen met schoonfamilie en die komen dan kerst bij ons vieren. Wij hebben de meeste ruimte en de kleine man kan naar bed wanneer het ons uitkomt.

茅茅n jaar geleden

Vrijdag 23ste om 15:00 na zijn eerste dutje naar mijn ouders toe, pizzarette met het gezin en rond 18:30/19:00 naar huis, flesje en dan naar bed. 25ste bij mijn familie, met zo鈥檔 kleine 20 man, veel kindjes aanwezig dus zal wel lekker druk zijn. Gaan rond 17:30 eten dus rond 20:00 naar mijn schoonouders om de kleine daar op bed te leggen aangezien papa en mama beiden tweede kerstdag moeten werken. 26ste: na werk terug naar schoonouders waar onze kleine man is, kerst vieren en de kleine slaapt daar nog een nachtje zodat we niet zozeer optijd staan. 27ste: mijn lieve oma jarig, gaan 18:00 uit eten. Normaal maak ik mn kleine rond 14:30 wakker voor zijn dutje maar laat hem die dag lekker slapen tot hij uit zichzelf wakker wordt.

茅茅n jaar geleden

Traditiegetrouw vieren wij kerstavond met de hele familie. Dit begint meestal pas rond 6 uur 馃珷 ik regel een campingbedje en heb de kinderwagen bij die plat kan. Uit ervaring verwacht ik dat ze uiteindelijk niet of even op schoot slaapt. Maar ze weet wat uitslapen is, dus dat trekt wel weer recht. 1e kerstdag lekker thuis niksen met lekker eten en bijkomen van kerstavond.

茅茅n jaar geleden

Ik werk met kerst, maar man gaat met dochter naar huis na het avond eten. Rond 19/19.30 ligt ze gewassen en gevoed in der eigen bed. Wij verplaatsen haar niet als ze slaapt

茅茅n jaar geleden

Wij gaan naar mijn schoonfamilie (1 uur rijden). We gaan rijden wanneer hij zijn eerste dutje heeft, dan slaapt hij in de auto. Tweede dutje doet hij dan daar, maar slechte slaper dus meestal slaapt ie maar een kwartier. En dan na het avondeten ergens gaan we weg. We nemen dan alle slaapspullen mee zodat we hem al helemaal klaar kunnen maken voor de nacht en we hebben een slaapzak die in de auto aan kan blijven. Als het goed is slaapt hij dan op de terugweg en dan bij thuiskomst krijgt hij borstvoeding en slaapt hij hopelijk verder. Dit is hoe we het meestal doen als we naar mijn schoonfamilie gaan, gaat meestal heel goed.

茅茅n jaar geleden

We hebben gelukkig een best makkelijk kind. Hier slaapt ze sowieso nog maar 1x. En ze kan het goed hebben als ze een keer later naar bed gaat. Maar dit jaar geen wilde plannen voor kerst. Ook omdat het ons financieel gewoon echt niet lukt. Dus geen familie of schoonfamilie dit jaar. Wonen minimaal een uur of 2,5 verderop. Dus 1ste kerstdag genieten met zijn 3tjes ( me 2 zoons van 12 en bijna 14 zijn voor het eerst met kerst en oud en nieuw bij hun vader) en 2de kerstdag bij een goede vriendin die zit anders ook alleen met der kleine van 1. En geen tijdens nog maar is 5 minuten rijden en maak me er absoluut niet druk om. Maar zoals sommige die een lastige slaper hebben kan k heel goed begrijpen dat je er een stokje voor wilt steken en dicht bij het ritme wat goed gaat voor je kindje. Ik zal zeggen blijf dit ook zeker doen 馃グ. Heeft je kindje later alleen maar meer profijt van dan een overprikkeld kindje die verplicht wakker moet zijn of worden tijdens zulke dagen

茅茅n jaar geleden

Wij blijven de dagen bij beide families slapen met z'n drietjes. Onze dochter kan op bed wanneer ze moe is en wij kunnen lekker blijven hangen. Geen gesleep in de avond 馃檪