6 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben een automatische (hoef je niet te schakelen) elektrische bakfiets aangeschaft en ik ben er nog iedere dag zó zó blij mee!! Snap je gedachte van onstabiel, maar dit is na 1 ritje klaar (mijn ervaring) en dan ben je gewend. Mij lijken juist die driewielers super onhandig sturen. En wat je zegt, je gooit die hele bak vol. Heb een hele handige compacte buggy gekocht (kan ook in vliegtuig), babyschaal (vanaf 7 maanden) en tas erin en gaan! Voorbeelden: Van de week naar de Ikea, wandplanken staken er aan alle kanten uit, kind er tussen. Het kon allemaal 😂 En ging sporten, kind mee, wipstoel erin. M’n dochter vindt het echt geweldig! Kijkt altijd zo cute in het rond 🥹 Nadeel: - €€€€!! - neemt veelt ruimte in thuis Nou dit was mijn spreekbeurt over de bakfiets 🙋🏼‍♀️

4 jaar geleden

Ik kan je alleen mijn ervaring geven. Wij hebben ons georiënteerd op een bakfiets, ik vond het in eerste instantie echt niet nodig en veelste duur. Toevallig kwamen wij een "demo" van de gazelle makki tegen (demo=de fiets die vorig jaar werd teruggeroepen dus in feite 2dehands) en die hebben wij gekocht. Wij hebben voor elektrisch gekozen omdat mijn conditie gewoon vrij slecht is en wij veel duinen in de buurt hebben. Wat betreft 2wielers of 3wielers. Ga ze proberen zou ik zeggen. Dat hebben wij ook gedaan. De driewieler was voor ons juist onstabieler. We hebben een babboe geprobeerd en het fietspad wat wij namen was erg hobbelig, de stenen lagen scheef etc. Wij hadden bij de driewieler het gevoel van de fiets af te vallen omdat je denkt recht te kunnen blijven zitten maar doordat de 2 wielen allebei op een verschillende hoogte reden op het pad vonden wij het doodeng. Wat betreft merken van de bakfietsen vinden wij er persoonlijk een groot verschil inzitten tussen babboe en de gazelle die wij hebben. Bij de babboe was werkelijk alles al losgerutteld en leek het niet erg stevig vast te zitten. Maar dit alles hangt ook gewoon af van je budget. De gazelle is 5000 euro maar wij vonden het hem waard (wij hebben hem weliswaar iets goedkoper kunnen aanschaffen maar hadden anders ook voor deze fiets gekozen)

4 jaar geleden

Ik heb een mamafiets via marktplaats. Scheelt je bergen geld. Stuurslot toevoegen op je fiets is trouwens niet een hele dure optie.

4 jaar geleden

Ik heb heel geen ruimte voor een bakfiets, we kunnen de hoek niet naar de opberg ruimte maken. Ik vind de baboebakfiets van schoonzus wel fijn fietsen. Nu gebruiken we een fietskar, deze kunnen we loskoppelen en zo wel opbergen. Ik vind de babyschaal prettig en je kan er naast ook veel kwijt. Aan de achterzijde zit een groot opbergvak en naast de babyschaal kan je ook veel kwijt. Je kan de meeste fietskarren ook als buggy gebruiken.

4 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Ik heb heel geen ruimte voor een bakfiets, we kunnen de hoek niet naar de o ...
Heel=helaas

4 jaar geleden

Dan zeker een een bakfiets! Zeker met het oog op de gezinsuitbreiding! Ik zou wel voor een elektrische gaan, anders is het best zwaar. Wij hebben gekozen voor de Lovens.