44 Reacties

één jaar geleden

De mijne krijgt het in combinatie met een groente potje.

één jaar geleden

Bij ons eet ze gerust wel eens een patatje mee, we proberen zoiets wel te beperken tot 1 keer per week (ook voor onszelf haha)

één jaar geleden

Na haar eerste verjaardag ben ik iets makkelijker daarmee. Bij ons is ‘eens’ friet (of pizza ofzo) 1x in de 2-3 maanden en dat vind ik dan helemaal prima als ze mee eet. Overigens eet ze dan vaak toch liever de rauwkost die ik er bij leg 🫣

één jaar geleden

Wij eten met de kids 1x per week friet. Vinden ze heel lekker en zodra de frikandel erbij komt worden ze helemaal wild 🤣. Ik vind dat het gewoon moet kunnen zolang het niet elke dag is.

één jaar geleden

Ja na haar eerste verjaardag ben ik ook minder strikt geworden. Ze krijgt daarnaast wel gezonde dingen aangeboden (eigen maaltijd), maar eet dan hapjes met ons mee. Dit doet ze eigenlijk altijd wel. Als ik brood of sla of fruit eet, wilt ze proeven. Dus ze krijgt haar tussendoortjes wel via mij. Ze krijgt van alles aangeboden, ik let wel op zout en toegevoegde suikers. Een plus punt, wij eten nu zelf veel minder zout!

één jaar geleden

Jazeker. En wat een feest als we het dan halen. Eerst wel de groenten opeten en daarna mag ze wat frietjes en een frikandel

één jaar geleden

Ik maak het eigenlijk het zelf in de oven en dan houdt een gedeelte van de zoete aardappel ongekruid of ik voeg achteraf zout voor ons toe

één jaar geleden

Bij ons krijgt hij het ook. Op een geven moment zag hij dat wij wat anders aten, moord en brand! Dus als wij friet eten doe ik meestal wat groente (tomaten, brocolli roosjes of iets dergelijks) daarnaast vaak een omelet met avocado. En dan nog een kipnugget of frikadel als wij dus friet eten. Het is wel 1x per week of 1x per 2 weken. Ieder voor zich natuurlijk, maar hier wilt hij alles eten wat wij ook eten😅

één jaar geleden

Hier krijgt hij dan 2 frietjes en voor de rest iets anders. Maar we worden er steeds makkelijker in. Laatst at hij een kipnugget mee

één jaar geleden

Ja en een frikandel 🤪

één jaar geleden

Als wij zelf patat halen, krijgt ze zoutloze ovenfriet zonder saus. Ze wordt er heeeel blij van haha wel bied ik als eerste het gezonde eten aan

één jaar geleden

Hier ook eens in de paar weken en dan gewoon zonder zout, saus of snacks

één jaar geleden

Ja hoor van de week mn zoontje een boterham met uitgesmeerd kroketje gegeven toen wij friet aten, vond hij heeeeeeerlijk! Wel een avocado erbij die gelukkig ook op ging voor de gezonde tegenhanger 😅

één jaar geleden

Ik geef vaak eerst en potje omdat ik zelf laat eet als ze wakker is krijgt ze ook wat patatjes genieten dat ze doet

één jaar geleden

Hier worden patatjes netjes teruggegeven. Maar de frikadel smikkelt ze lekker helemaal op! Altijd wel potje erbij maar word tegenwoordig sws veel minder goed gegeten.

één jaar geleden

Hij eet gewoon mee. Zoveel is het niet, maar de frikadel wel 😆

één jaar geleden

Wij eten bijna nooit frituur. Maar als we frituren mag hij gewoon mee eten aangezien hij altijd mee eet. En die ene keer in de 1-2 (meestal nog meer) maanden dat wij het eten. Maar vaak wilt hij toch geen friet, meestal wel een snack. En als hij die niet wilt maak ik vaak gewoon iets anders klaar. Meneer hier is best kieskeurig en lust vooral gezonde dingen. (Vind ik totaal niet erg aangezien wij de meeste tijd gezond eten)

één jaar geleden

Ohjaa hoor! Gewoon lekker mee frietjes eten met een frikandelletje! Uiteraard wel zonder saus en zout

één jaar geleden

Ik heb altijd eten in de diepvries voor mijn kleine. Ik kook 1x per week een pasta met zalm en groenten en vries dat in potjes in voor als wij snacken of als hij niet met de pot mee kan eten. Mijn kleine is 15 maanden vind het echt zelf onverantwoord om nu al niet op zijn voeding te letten en kost mij bijna geen moeite! Is zo opgewarmd 😀 En nee ben alles van perfect, het is gewoon een keuze die ik zelf maak…

één jaar geleden

Reactie op 1baby2021

Ik heb altijd eten in de diepvries voor mijn kleine. Ik kook 1x per week ee ...
Dus als je kind af en toe mee friet eet ben je onverantwoord en let je niet op zijn of haar voeding? Wat een flauwekul.. zie jij wat ze de rest van de dagen te eten kriigen? Af en toe moet kunnen hoor. Toen onze kleine ziek was en bijna niks binnen hield moesten we van de huisarts ranja met suiker en chips geven. Ivm de suikers en zouten die hij nodig had. Werkte super goed. Vind je dan zeker ook onverantwoord van de huisarts of?