44 Reacties

één jaar geleden

Misschien dat loedermoeder hier maar hier krijgt ze al vanaf haar 8ste maand ofzo frietjes als wij het ook eten. Alleen toen totaal zout loos. Nu krijgt ze net als of met kipkruiden erover want mevrouw moet smaak aan haar eten hebben 🤣. En als je het bekijkt is het zoutgehalte zo verwaarloosbaar op die patatjes die ze eet. Geef der maar liever een frikandel of hamburger. Pizza eet ze ook mee. Maar deze maken we vaak zelf vers. En dan gaat er door een hele lading deeg max 1puntje zout door. Terwijl er volgens recept veel meer doorheen moet maar dat vinden we zelf overbodig en het deeg is 10x lekkerder dan kant en klare. Dus ja hier eet ze alles lekker mee. Vanavond Mexicaanse bonen ovenschotel met tortilla chips 🤷🏼‍♀️. Maar wel lekker veel paprika, uit, chili bonen, kidneybonen en pulled chicken

één jaar geleden

Mijn kind eet gelukkig alles. Hij eet alleen niet altijd met de pot mee want het is voor mij makkelijker om zijn eten eerste te maken en dan als die slaapt of als vader er is (vaak laat) kan hij overgenomen worden en kan ik aan de slag met ons eten koken. Als ik voor ons op tijd kook dan eet hij dat mee, alleen hou ik dan wel rekening met zout/peper en koemelk producten hij heeft kma en bepaalde groentje die hem buikpijn geven. Ik betrapt mijzelf dat ik gewend ben om zijn eten snel eerst te maken en dan los gaan we onze eigen eten. Als we patat eten krijgt hij uiteraard ook wel. ;)

één jaar geleden

Reactie op Justme1

Wij eten met de kids 1x per week friet. Vinden ze heel lekker en zodra de f ...
Onze dochter van 15 maanden is ook fan van frikandel. Dan begint het gekrijs van enthousiasme gelijk haha

één jaar geleden

Onze dochter is trouwens sowieso een makkelijke eter. En een echte ‘veelvraat’ Merk wel dat sinds ze het jaar voorbij is, ze iets minder eet. Maar ze is ook zo bijdehand. Dat ze sowieso alles wilt hebben/proberen. Dus ze krijgt altijd eerst haar potje/prakje. Of stukjes eten, want gevoerd worden heeft ze niet altijd zin in. Meestal eet ze hier gewoon goed van. En daarna wil ze nog de eerste zijn met ‘ons’ eten. Als haar zus al een bordje friet heeft en zij nog niet (omdat het nog moet afkoelen) wordt ze boos. Dus ook hier begon het voorzichtig met 1 frietje voor een nieuwsgierig kindje. En dat werden er al snel meer. Ook aangevuld met frikandel. 1 keer heeft ze zelfs 2 hele frikandellen op🙈 Ze begint nu interesse te krijgen in de sauzen… ben benieuwd hoelang we dat nog kunnen uitstellen…🤔 Verder eten we meestal gewoon gezond, en eet ze sowieso het liefste groenten… hoewel… aardappels en vlees vliegt ook naar binnen… We hebben nu eenmaal een hongerig kindje😅