15 Reacties

5 jaar geleden

Goeie vraag. Ik heb afgelopen vrijdag (zoals elke vrijdag 😂) frietjes met stoofvleessaus gegeten en heb er niet over nagedacht dat er alcohol in de saus kan zitten.

5 jaar geleden

Reactie op AnneloreT

Goeie vraag. Ik heb afgelopen vrijdag (zoals elke vrijdag 😂) frietjes met ...
Ik veronderstel wel dat het gesmaakt heeft ??🤤

5 jaar geleden

Ik denk eigenlijk niet dat de stoofvlees van de frituur met alcohol gemaakt wordt. Toch niet als het industriële is. Als ze die zelf maken kan het wel.

5 jaar geleden

Ik ook elke week 1x frituur. Pak maar een beetje stoofvleessaus. Ik heb daar zelfs nog niet over nagedacht of dit schadelijk is

5 jaar geleden

Ik denk ook dat warme gerechten met alcohol niet zo veel kwaad kunnen. Alcohol wordt zo goed als helemaal verdampt bij het koken.

5 jaar geleden

Ze raden het af vanwege de alcohol, maar in principe is die er helemaal uitgekookt, dus echt zo erg zal dat wel niet zijn 😉

5 jaar geleden

Zou gewoon even navragen of ze het met alcohol maken, meestal niet bij een snackbar

5 jaar geleden

Als het verhit is maakt het niet uit!

5 jaar geleden

Geen idee of dit is wat je er bij eet hoor🙈 maar wellicht iets om rekeningen mee te houden.

5 jaar geleden

Hallo, wij hebben zelf een frituur en onze stoofvleessaus wordt bereid door onze traiteur. Hierbij wordt ook drank gebruikt. Maar deze verdampen door de hitte. Dus stooffvleessaus mag gegeten worden. :)

5 jaar geleden

Reactie op sofieke2300

Ik ook elke week 1x frituur. Pak maar een beetje stoofvleessaus. Ik heb daa ...
Daarom allemaal van stoofvlees over op zuurvlees 😁😅 geen alcohol en veel lekkerder 😂

5 jaar geleden

Reactie op anissadewaele

Hallo, wij hebben zelf een frituur en onze stoofvleessaus wordt bereid door ...
Niet elke alcoholische drank verdampt 😬😬

5 jaar geleden

Ik ben misschien veelste nuchter om alle regeltjes na te leven die het Voedingscentrum voorschrijft. Maar ik ben levensmiddelentechnoloog, heb een jaar een diëtiste opleiding gevolgd... weet dus wel het een en ander van voeding 🙈 je kan echt wel gerechten eten waar alcohol in is verwerkt. Dit verdampt bij 80 graden Celsius en een stoofvleespotje staat toch echt een paar uur te pruttelen 😊 Lekker eten dames! En wanneer je iets eet wat eigenlijk wordt afgeraden. Het wordt afgeraden vanwege de kans op de kans dat er iets in zit wat schadelijk ‘kan’ zijn en dan bestaat er ook nog een kans dat je er dan misschien ziek van wordt en dat er een kans bestaat dat dit schadelijk is voor de baby. Ik snap het Voedingscentrum heel goed, alles is wetenschappelijk onderzocht en onderbouwd en ze moeten alle risico’s in kaart brengen. Maar Onthou ook goed dat in sommige producten heel veel gezonde stoffen zitten die ook heel goed voor je zijn die ze eigenlijk afraden... wanneer je het echt goed wil weten moet je even verder zoeken op internet en dan geven ze vaak aan waarom en welke variant van dat product wel mag eten. Ik heb namelijk het idee dat ik ondervoed raak als ik me overal heel strikt aan houd 😘

5 jaar geleden

Mijn vriend wil de hele tijd naar de frituur maar ik word al mottig als ik eraan denk 🤭🤭 (ben normaal echt wel fan van frituur 🙈🙈)

5 jaar geleden

Reactie op PuckB

Ik ben misschien veelste nuchter om alle regeltjes na te leven die het Voed ...
Ik gebruik uiteraard ook de zwangerhap want het is gewoon erg handig als je echt even twijfelt. Maar ik vind het ergens ook wel heel beperkt/basic.. als je veel met voeding en eten bezig bent dan krijg ik vaak nog meer vragen door de app 😂