34 Reacties
één jaar geleden
Ik ben ook ‘nu 2 jaar thuisblijf mama’, was niet per se uit eigen keuze, want zit namelijk in de ziektewet door chronische ziekte . Maar ik ben nu over het algemeen heel dankbaar dat het kan. Al zoek ik nog steeds heel erg me weg hierin. Ik ben vaak helemaal overweldigt door het huishouden en de fulltime zorg voor een peuter. De leefruimte s zoals de woonkamer, zijn altijd wel schoon. Maar je wilt mr bovenverdieping niet zien🙈🤣. Verder icm de mental load waar ik overdag weinig tijd voor heb maakt dat ik het nu even heel
Pittig vind. Gelukkig gaat me dochter 2 x per week een ochtendje naar oma die een gastouder bedrijf heeft en dat scheelt een
Hoop. Verder helpt
M’n man ook onzettend erg, want die werkt fulltime vanuit huis. En dan nog vind ik het zo zwaar 🤣
één jaar geleden
Ik ben ook al 2 jaar thuisblijfmoeder. Mijn zoontje is bijna 2 en heb een dochtertje van 3,5 maand. Ben heel blij dat het zo kan en dat ik bijna alles mee krijg van het opgroeien van de kindjes. Maar dat overweldigt zijn herken ik ook heel erg. Binnenkort gaat mijn zoontje 2 dagdelen in de week naar de peuterspeelzaal dus dan heb ik af en toe iets meer ademruimte.
één jaar geleden
Reactie op Blabla19
Ik ben ook al 2 jaar thuisblijfmoeder. Mijn zoontje is bijna 2 en heb een d ...
Oh wat fijn zeg dat dat binnenkort kan, vindt je dat ergens niet heel moeilijk? Ergens overweeg ik het soms ook. Maar vind het ook weer lastig.
Maar jij hebt ook nog een newborn, hoe regel jij alles qua huishouden, bezighouden etc
één jaar geleden
Ik ben alleenstaande fulltime thuis moeder niet echt en keuze omdat en halve dwarsleasie opgelopen heb maar vind het wel leuk maar ook heel pittig weinig oplaadmomenten want er is altijd wat te doen ook niet en vangnet vanuit mijn familie dus ja soms is het te pittig andere kant jd ziet zoveel dingen wat en werkmoeder helaas moet missen omdat ze aan het werk zijn.
Groetjes
één jaar geleden
Reactie op Anney
Oh wat fijn zeg dat dat binnenkort kan, vindt je dat ergens niet heel moeil ...
Ja vind het heel moeilijk om hem naar de peuterspeelzaal te doen, maar denk dat hij het er heel erg naar zijn zin gaat hebben dus dat helpt. Hij speelt heel graag met andere kindjes dus vind ik het voor hem ook fijn dat het kan.
Beneden probeer ik overdag schoon en netjes te houden en anders 's avonds als de kindjes op bed liggen en de bovenverdieping is hier ook meestal een bende want dat komt er niet vaak van. Toevallig afgelopen weekend een grote opruimsessie gehad met mijn man samen (zoontje was uit logeren). Heb sinds de geboorte van de tweede wel echt weinig tijd en energie voor het huishouden
één jaar geleden
Ik ben ook thuisblijfmoeder, ook niet perse uit eigen keuze want ziek maar ik zou het niet anders willen hebben! Aangezien ik al heel lang ziek ben krijg ik sinds mijn dochter er is juist wat meer routine in mijn huishouden.
Ook blijft er veel liggen maar ik hoor dat dat bij 'gezonde' ook veel gebeurd. Het is gewoon af en toe best wel pittig een kind en een huishouden.
één jaar geleden
Dat ben ik ook, al was dat van te voren niet planning, geniet ik zeker van de tijd met mijn dochter. Orgineel was de planning dat ik de kostwinnaar bleef en mijn man minder zou werken om de ruimte voor zorg te krijgen. Echter ben ik afgekeurd door de gevolgen een bedrijfsongeval.
één jaar geleden
Reactie op Lou1986
Ik ben alleenstaande fulltime thuis moeder niet echt en keuze omdat en halv ...
Wow jeetje wat heftig.. bedoel je dat je helemaal geen netwerk hebt? Hoe doe jij dat op die mindere dagen? Ik merk dat ik soms heel lastig vind wanneer ik pijn heb en dan ook de zorg nog van me dochter op me meot nemen. Soms staat dan de hele dag tv aan en voel ik me zo schuldig
één jaar geleden
Reactie op Blabla19
Ja vind het heel moeilijk om hem naar de peuterspeelzaal te doen, maar denk ...
Pff ik voel je mama echt. Enerzijds ‘fijn’ dat ik niet de enige ben. Ik heb ook weinig tijd voor huishouden en mezelf en ik heb maar 1 kindje. De wens voor een tweede kriebelt wel, maar ik zou oprecht niet weten hoe ik dat qua energie en planning zou moeten klaarspelen. Nog meer was en nog meer aandacht te verdelen. Zo zo zo zwaar. En weekenden zijn hier ook vaak oprui dagen. Ben nu bezig met ont spulle zodat ik gewoon stuk minder hoef op te ruimen.
één jaar geleden
Reactie op Zonnetje87
Ik ben ook thuisblijfmoeder, ook niet perse uit eigen keuze want ziek maar ...
Ik vind het het idd ook heeel pittig. Vooral op de dagen dat in zelf niet lekker in me vel zit en dat de zorg voor m’n dochter moet dragen. Het is ook echt alrijd een zooi hier 😮💨. Voelt soms wel als falen, ga ik eerlijk over zijn. Maar kan soms zo intens genieten van de hele dag met haar zijn. Dus het heeft 2 kanten
één jaar geleden
Even een vraagje hè
Hoe doen jullie die ballen omhoog houden
Want we hebben over algemeen 24/7 de zorg en in de tijd moet het huis schoongemaakt worden, eten gemaakt worden, boodschappen gedaan, wasjes gedraaid, wasjes gebouwen, afspraken gemaakt worden, kleding besteld worden, ik ben vast een hoop vergeten. Maar hoe plannen jullie je dagen efficiënt in. Want alles willen doen is gewoon te veel merk ik
één jaar geleden
De dagen nemen zoals het komt. Veel proberen te doen wanneer ze slaapt. Soms de boel de boel laten. Boodschappen laten leveren.
één jaar geleden
Reactie op Anney
Wow hoe lang ben je al thuis? Dat was vast een hele grote omschakeling..
Ik ben nu vier jaar thuis, ik was altijd druk met werk a 44-72uur per week,, sport en mantelzorg tot het ongeval, waarbij je eigenlijk in een zwartgat valt. Ik heb hierbij naast fysiotherapie ook ergotherapie gehad, waarbij de balans wordt gevonden tussen herstel en activiteiten. Ik heb daarnaast ambulante begeleiding gekregen om o.a. om te gaan met de frustratie dat je gewoon wil doen wat je voorheen kon, terwijl je lijf dat niet aankan. Door de onmacht was ik echt boos op mijzelf de eerste paar maanden, omdat ik zoveel wilde doen maar simpelweg onmogelijk was.
Wat ik geleerd heb is dat ergotherapie goed helpt om inzicht te krijgen in wat haalbaar is en je ern beter realistisch verwachting/planning voor jezelf en gezin kan maken. hierbij maken jullie gezamenlijke een globale verdeling, waarbij natuurlijk wel van afgeweken kan worden als het niet gaat Als je weet wat je aankan vul dan driekwart met prioriteit waarvan iets hobby matig al is maar een half uur boek lezen erin zit. Misschien saai, maar een regelmatig ritme helpt voor de structuur, waardoor meer handelingen op de automatische piloot gaan en er minder energie in gaat zitten om te bedenken wat je nu gaat doen. Sta vooral stil elke dag bij alles wel lukt, het is namelijk makkelijk om te frustreren over wat niet ging en te vergeten wat wel goed ging. Accepteer dat er soms dagen zijn die minder zijn zolang erg op termijn in het geheel wel vooruitgang in zit. Maar bovenal wees lief voor jezelf, behandel jezelf als je bij een geliefde ook zou doen.
één jaar geleden
Reactie op Anney
Even een vraagje hè
Hoe doen jullie die ballen omhoog houden
Want we hebben ...
Ik heb best een vast dagschema tegenwoordig.
Zoontje ontbijt terwijl ik de baby voed, daarna gaan zij spelen terwijl ik ontbijt. Na het ontbijt maak ik de keuken en woonkamer schoon (voor zover dat lukt). Tijdens het dutje van de baby ga ik met ze in de kinderwagen naar de supermarkt en vaak ook naar de speeltuin. Thuis peuter nog wat eten geven en half 1 gaat hij naar bed. Dan doe ik snel een was in de machine en even quality time met baby voordat zij naar bed moet. Als ze beide tegelijk op bed liggen ga ik even iets voor mezelf doen want vrije momenten zijn schaars. Dan kinderen uit bed, lunchen, hond uitlaten, alvast koken. Nog even met ze spelen. Tussendoor ergens de baby nog naar bed doen (peuter kijkt dan tv) en was ophangen en dan is mn man thuis en gaan we eten
één jaar geleden
Reactie op Bosje02
Ik ben nu vier jaar thuis, ik was altijd druk met werk a 44-72uur per week, ...
Bedankt dat je jouw verhaal met ons wilde delen. Ik kan me gewoon geen voorstelling maken waar je doorheen bent gegaan. Je komt erg sterk en dapper op mij over. En dan nu fulltime mama is ook echt zeker niet makkelijk.
Ik kende ergotherapie niet. Ik ga me er in inlezen. Ik vind zo moeilijk toe te geven aan het niet kunnen van dingen. Structuur is echt ver te zoeken hier.
één jaar geleden
Reactie op Anney
Klinkt wel echt als een dag schema ik wil dat ook graag, maar dat lukt me g ...
Lukt mij ook niet altijd hoor. Is ook eigenlijk pas sinds de geboorte van de tweede dat ik een schema probeer aan te houden omdat ik het anders gewoon niet red. Als ik niet een beetje een ritme heb dan vind ik het onmogelijk om iets gedaan te krijgen naast alle voedingen, slaapjes, luiers, etc. In de weekenden proberen we wel iets leuks te doen, maar komt er niet altijd van en de weekenden zijn altijd zo om
één jaar geleden
Hoe is het vandaag met jullie?
Ik heb vandaag echt maar 40 procent. Ik moet 6 wasjes weg bouwen en zeker 4 wasjes draaien. Vanavond ook of bedenken wat voor eten. Meestal maak ik weekmenus maar laatste tijd steeds inspiratieloos.
Wat is lekker makkelijk en het liefst voor 2 dagen? Ik dacht aan macaroni