34 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Anney
Hoe is het vandaag met jullie?
Ik heb vandaag echt maar 40 procent. Ik mo ...
Gaat goed vandaag, mischien helpt het maar dit is ongeveer ons weekschema:
Ma: 7uur opstaan dochte, verschonen, voeden en aankleden
7:30 ontbijten, afwas en wat opruimen.
8:15 met mijn dochter spelen/ tekenen.
8:45 bezorgde boodschappen inruimen.
9:15- 11:00 hulp aan huis tussen door verschonen, voeden van mijn dochter en krijgt ze fruit.
1100 oefeningen kwartier waarbij mijn dochter me na probeert te doen.
1130 samen muziek maken
1200 lunch bereiden, eten en afwassen.
1300 dochter verschonen en samen een middagdutje doen a 1,5-2 uur.
1500 na opstaan weer kwartier oefeningen, voeden en weer fruit voor mijn dochter.
15:30-17:00 ben ik weg naar fysiotherapie en is mijn man thuis bij mijn dochter.
1700 koken en rond 1800 dineren.
18:45 opruimen afwassen en stofzuigen.
19;15 dochter gereed maken voor bed en in slaap voeden, meestal slaap ze rond 20:30 daarna 10 min oefeningen om stijfheid te verminderen. ( tijdens het voeden in de avond lees ik meestal)
De rest van de avond gebruik ik de tijd voor ontspanning of hobby (naaien, lezen ect)
De dagen zijn globaal gelijk, alleen verschillende de momenten in de ochtend dat er iemand langs komt of wij op pad gaan. Soms gasn we in de middag tussen het koken nog op pad als het goed gaat, maar meestal wandelt mijn man een half uur met onze dochter. De zwaardere schoonmaakklussen zijn over de week uitgespreid en mijn man doet de zwaardere taken.
Voor de dinsdag ga ik meestal met mijn mijn dochter naar buiten of langs familie in de ochtend. Qua schoonmaken verschonen we het bed, doen we de was en dweilen.
Woensdag ochtend zijn we bij de stadsakkers. Extra schoonmaak: was vouwen en wordt de badkamer gedaan.
Donderdag in ochtend naar familie. Extra schoonmaak is het aquarium verversen en onderhouden, was doen.
Vrijdag meestal een rustig ochtend, om de week dineren we samen met familie. Boodschappen bestellen en was vouwen.
Zaterdag in de ochtend naar familie en grotere opruimbeurt, de was.
Zondag in de ochtend naar familie en uitgebreid schoonmaak en was vouwen.
één jaar geleden
Reactie op Bosje02
Gaat goed vandaag, mischien helpt het maar dit is ongeveer ons weekschema:
...
Wow hier heb ik echt heel veel aan. Vind dat je hele nette routine hebt en veel gedaan krijgt. Ik ga zeker dingen overnemen van jouw routine, zodat er iets meer ritme in me dag zit 🫣 dankjwel voor het delen!
één jaar geleden
Die 90 uur klopt inderdaad wel denk ik hahaha.Mijn zoontje is vorige week begonnen op de peuterspeelzaal en ik heb er zoveel moeite mee. Hij is nu drie keer geweest en alle drie de keren vond ik het heel lastig om hem daar achter te laten. Maar hij heeft het er wel naar zijn zin dus dat is het belangrijkste.
één jaar geleden
Reactie op Blabla19
Die 90 uur klopt inderdaad wel denk ik hahaha.Mijn zoontje is vorige week b ...
Oh snap ik helemaal dat je dat enorm last vindt🥺 het voelt als uit handen geven hè. Maar kan je op die momenten wel rust voor jezelf pakken? Zodat je weer opgeladen bent?
Hier loop ik zoals altijd achter de feiten aan hahaha. What else is new. Dus deze zondag wil ik gaan zitten en paar regels en handvaten invoeren zodat ik het allemaal beter vol hoi en iets gestructureerd gaat.
één jaar geleden
Reactie op Anney
Oh snap ik helemaal dat je dat enorm last vindt🥺 het voelt als uit handen ...
Rust pakken lukt tot nu toe nog niet echt, eerste keer was ik alleen maar op de klok aan het kijken tot ik hem weer op kon halen haha. En de keren daarna vooral met de baby en het huishouden bezig geweest. Maar wil wel gaan proberen om op die momenten even iets voor mezelf te doen als de baby slaapt.
Hopelijk lukt het je om een beetje structuur te krijgen zodat je het makkelijker vol houdt!
Ik heb vandaag ook echt zo'n dag waarop niks lekker loopt. Peuter is de hele dag aan het jengelen, baby wil niet slapen en het regent dus kan ook niet even lekker naar buiten met ze. Word zo gek van alles op zo'n dag
één jaar geleden
Reactie op Blabla19
Rust pakken lukt tot nu toe nog niet echt, eerste keer was ik alleen maar o ...
Oh ik begrijp je echt helemaal! Waarschijnlijk zal het ook de komende periode nog even zo voelen hoor dat je niet kan wachten om hem op te halen. Dat moet echt groeien. Geloof me, ik moest in therapie om te leren mijn kind los te laten 🥺🙈. En nu breng ik haar naar m’n moeder 2 x per week. Dat vind eerst echt niet! Nou is natuurlijk psz heeel anders. Maar wij zijn natuurlijk zo gewend om alle zorg op ons te nemen.
Hopelijk wel een fijn weekend gehad? Hier is het huis zo ontploft en geen energie om er wat aan te doen..
één jaar geleden
Reactie op Anney
Oh ik begrijp je echt helemaal! Waarschijnlijk zal het ook de komende perio ...
Wel heel fijn dat je dochter 2 keer per week naar je moeder kan! Ja we zijn inderdaad zo gewend om alles te doen dat het niet goed voelt om ze aan anderen over te laten.
Zwaar weekend gehad. Verjaardag van zoontje gevierd. Was wel leuk, maar beide kinderen en ik zelf zijn verkouden dus dat is minder. En ze zitten allebei in een slaapregressie dus ik begin langzaamaan gek te worden. Lange dagen zo 😭
Hoe was jouw weekend?
één jaar geleden
Reactie op Anney
Oh jeetje wat heftig dat ze zo snel verandert is daardoor! Ben je toen gest ...
Ja wij hebben toen vaccinaties een tijdje uitgesteld ja. Van alles geprobeerd, osteopaat, homeopaat, maar uiteindelijk gaat het nu beter en loopt ze qua vaccinaties ietsje achter op schema.
En inderdaad, wisselende periodes, fases, maar alles gaat een keer voorbij🙈