14 Reacties
4 jaar geleden
Ik herken je verhaal. Dochtertje 7 mnd komt ook nog 1x per nacht. Ik sta er helaas alleen voor aangezien partner voor ze werk van maandag tot vrijdag weg is. Als ik verwacht dat echt een rot nacht word dan leg ik er bij mij in bed dan slaapt ze al wat beter en ik dus ook. Verder heeft ze absoluut geen ritme elke keer als ik denk jaaa dan gooit mevrouw alles weer om. Zit op moment in ziektewet moet er niet aan denken ook nog erbij te moeten werken..heb 4 kids waarvoor ik zorg dat is al een hele job zo in je eentje😅
4 jaar geleden
1 ding: twijfel niet aan jezelf, je doet wat je kunt ❤️ en elk kindje is ook anders. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ons zoontje sliep door toen we aan vaste voeding begonnen en overdag genoeg voeding aanboden en de nachtvoeding 10-30cc per keer afbouwen… en toen pakte hij zelf door.
Verder heb ik nooit mijn zoontje wakker gemaakt voor de nachtvoeding van 23 uur.. ik wachtte gewoon totdat hij zelf kwam en hij kwam steeds wat verder in de nacht.
Je zoontje kan je ook gewoon nodig hebben snachts hè, das helemaal normaal maar dat je gebroken bent is natuurlijk niet fijn.
Geef je borst of fles? Kan zijn dat hij natuurlijk ook ergens gewenning heeft.. maar zo lastig te zeggen. Ze zijn nog zooo klein en jong en afhankelijk…
Ik heb een slaaptipsvoorbabys gids, als je daar baat bij hebt? voor ons wel fijne tips qua ritme en voeding etc. ☺️
4 jaar geleden
Ik begrijp je volledig! Hier hetzelfde verhaal! Ons zoontje van 7 maand drinkt ook nog 2x per nacht. Weet soms niet of het uit gewoonte of echt uit honger is. Hij eet en drinkt veel overdag, vaste voeding gaat heel goed. Slaapt daardoor ook nog bij ons op de kamer in cosleeper want ik zie het niet zitten om steeds volledig o0 te staan en naar zijn kamer te gaan. Wij zijn ook permanent moe, en wij werken ook allebei voltijds. Ik heb geen tips, alleen maar erkenning. Zlk kindje zijn eigen tempo, ik probeer er mij op in te stellen ipv er mij in op te jagen. Ene dag/nacht lukt dit beter dan de andere. Dat 'afbouwen' van zoveel cc per nacht ga ik vannacht eens proberen.
4 jaar geleden
Hier is ze bijna 7 maanden oud en wordt ook nog minstens 2x per nacht wakker.. ik werk als verpleegkundige 12-u shiften en loop soms letterlijk met mijn hoofd in een waas .. voel me een zombie en functioneer echt niet goed.. 😴😴 ben zo zo zo moe
4 jaar geleden
Ik heb hier het zelfde gehad tot dat.... Ik hem 2 flessen overdag aan nutrilon geef eentje rond 3 uur van 180ml en eentje voordat hij gaat slapen met een schep rijste pap erin sinds dien slaapt hij de hele nacht door tot aan 5 uur in de ochtend. De rest krijgt hij allemaal borstvoeding maar net dat ene zetje hielp hem de nacht door te halen. Misschien ook iets wat bij jullie kan helpen. Ik merkte dit direct namelijk dus misschien de moeite waard. Daarnaast slaapt hij ook sinds kort bij ons in bed waardoor hij ook rustiger is. Ik wilde dit nooit maar omdat hij zo onrusig was en echt de warmte zocht hebben we toch besloten hem bij ons te leggen. Misschien ook dat de moeite waard om in combinatie een nachtje te proberen? Succes je kan t 💪💪
4 jaar geleden
Ons zoontje is van gisteren 7 maanden en de nachten dat ik niet meer voor hem op moet kan ik denk ik ook op 1 hand tellen.
Standaard rond 2u speentje geven en even over zijn hoofdje strelen. Meestal nog rond 23u en 5u hetzelfde. Hij is dan vaak nog 15-30 minuten wakker maar valt zelf in slaap daarna.
Ik moet er dus niet uit voor de fles, maar toch nog heel onderbroken nachten (ik kan me zelf ook pas ontspannen als ik zie dat hij terug slaapt). Afgelopen nacht is de man 1 maal opgestaan en ik 4x, was een heel slechte nacht.
Het is niet dat de man niet wilt helpen, maar eer ik hem wakker heb gemaakt ben ik snel zelf even gaan kijken, des te langer hij onrustig is/huilt, des te moeilijker hij terug in slaap raakt.
Ben zelf uitgeput en probeer nu sinds een tijdje tegen 21u, ten laatste 22u te gaan slapen en dan komt de man rond middernacht slapen, hij houd de babyfoon dan beneden bij hem.
Als de kleine dan om 23u wakker word kan ik door slapen en dan kan ik vaak van 21u-22u tot 2u slapen en dat helpt wel.
Ik kan er met momenten ook om janken van de frustratie en vermoeidheid, maar probeer me voor te houden dat het tijdelijk is, lees/hoor vaak dat het vanaf een jaar allemaal gemakkelijker word dus ik hou me daar wat aan vast, we zitten al over de helft en ondanks dat de nachten zwaar zijn lijkt het nog maar zo kort geleden dat hij geboren is.
Het helpt niet dat ik voor de zwangerschap ook al slaapproblemen had, ik pieker extreem veel en kan het vaak niet naast me neer leggen, ik nam daardoor voor mijn zwangerschap soms al een slaappilletje. Maar dat durf ik nu niet meer uit schrik dat ik niet wakker word als de kleine me nodig heeft.
4 jaar geleden
Deels Herkenbaar. Geen nachtvoedingen meer, maar wel verkoudheid of soms extreem onrustig slapen of wakker worden doordat hij in zn slaap naar zn buik rolt. Weer eruit om hem goed te leggen.. Ik word snel wakker van zn geluidjes, kom moeilijk in slaap.
Afgelopen zondag zelfs ook ruzie met partner erbij en toen zo verdrietig dat ik een hele nacht overgeslagen heb en niet kon slapen. Merk het idd ook op werk en concentratie en korter lontje.
Gelukkig mochten we hem dinsdag naar opa en oma brengen voor nachtje logeren. Is dat een optie? Even momentje voor jezelf
4 jaar geleden
Oh mama wat kan het zwaar zijn hè! Je bent niet alleen ❤️. Met jou zijn er heeeel veel baby’s en ouders die ‘s nachts wakker zijn. Het is écht heel normaal en je doet niks verkeerd. Zo pittig als er overdag veel van je wordt verwacht als je zo weinig hebt geslapen.
In het ‘Mijn baby slaapt niet door topic’ delen we lief en leed met de nachtbrakende lieve baby’s van ons. Soms is het zo helpend om verhalen van anderen te lezen. Lost niks op, maar geeft misschien wat rust. Kijk ook daar eens of post ook daar gerust als het even allemaal kut is 😅. Dat doe ik ook en anderen ook.
Hier slaapt onze dochter soms prima (dan bedoel ik een borstvoeding rond 22.00 een voeding rond 4.00 en tussendoor wel eens wakker voor haar speentje) en soms slaapt ze heel moeizaam (elk uur wakker). De laatste week gaat het heeeel lastig. Dat is killing. Ook ik voel me er soms heel alleen in terwijl ik weet dat er velen met ons zijn.
Het maandenlange niet-doorslapen begint bij mij nu ook echt mee te wegen en vind het de afgelopen weken heel zwaar. Voor m’n gevoel zal ik nooit meer een nacht goed slapen. Maar, dat klopt niet, het komt weer terug. Echt 😊.
Ik duim voor een rustige nacht voor ons allemaal 🍀 🥰
4 jaar geleden
Je bent zeker niet alleen! 💛
Onze meid slaapt ook nog zeker niet door. Een goede nacht komt ze 2x voor wat bv en slaapt ze daarna weer door. Op een slechte nacht is ze 3 a 4x wakker waarvan 1x echt 1,5u voor ze weer slaapt (lijkt of ze last heeft van ‘split nights’ soms).
Ik merk ook precies wat jij zegt: m’n functioneren is echt minder in m’n werk. Gelukkig zijn er veel begripvolle jonge ouders in mijn team, maar ik vind het zelf wel lastig dat ik fouten maak en dingen vergeet. Voel me daadwerkelijk dommer 😅
Sterkte!! En het gaat echt voorbij. Met een paar dagen, paar weken of maanden… Wij mama’s kunnen dit 💛