6 Reacties
3 jaar geleden
Op www.farmacotherapeutischkompas.nl staat betrouwbare informatie over medicatie en ook het advies voor tijdens de zwangerschap. Bij propranolol zie ik staan dat het 'alleen op strikte indicatie' voorgeschreven mag worden. Er is nog niet voldoende informatie om met zekerheid te kunnen zeggen dat het geen effect heeft op je kindje. Nu denk ik dat de genoemde bijwerkingen niet zullen optreden na het gebruik van 1 tabletje, maar ik zou zeker terughoudend zijn met regelmatig gebruik als ik jou was. Kan je eventueel overleggen met je arts of er een middel is waarvan bekend is dat het veilig is? Heel veel stress is natuurlijk ook niet ideaal voor je kindje, dus maak een goede afweging! Succes!
3 jaar geleden
Ik denk dat je best uit mag gaan van wat je huisarts zegt. Snap dat je de mening van een ander graag wilt. Maar wil je waarschuwen dat je dan wel de mening krijgt van mensen die geen arts zijn (op een enkeling na misschien)
2 jaar geleden
Reactie op Elies.
Hoi Mila
Ik zit met hetzelfde probleem en merk dat er erg veel onduidelijkh ...
Mijn huisarts zei dat ik altijd kon controleren op de website van Lareb. Die gebruikte hij ook om te raadplegen. Je kan de naam van het medicijn opzoeken + zwanger + lareb via Google. Ik vond voor betablokkers deze website:
https://www.lareb.nl/mvm-kennis-pagina?id=233#:~:text=Wees%20terughoudend%20met%20het%20gebruik,ervaring%20opgedaan%20tijdens%20de%20zwangerschap.
één jaar geleden
Reactie op Arzum
Ik heb een paar jaar dagelijks 1 propranolol gebruikt. Toen Ivm kinderwens ...
Ik heb ook een kinderwens en ik gebruik propanolol dagelijks . Heeft propanalol voor jou nog daarbij nog daarvoor nog belemmerd zoals menstruatie klachten? Als dit te persoonlijk is begrijp ik dat.