9 Reacties
4 maanden geleden
Ons dochter heeft hetzelfde maar haar papa is haar God. Hy moet maar iets zeggen en ze stopt er al mee terwijl met mij ze me nog zou uitdagen als het niet mag. Ik heb het leren loslaten en accepteren. Misschien heel gek maar ik probeer nu enthousiaster te zijn, persoonlijk rustiger en niet zo snel "kwaad" zijn en het gaat beter. Ik probeer zo min mogelijk nee te zeggen en het anders te formuleren van nu kunnen we dit niet doen maar we kunnen nu wel de kippen gaan eten geven, kom gauw dan doen we onze schoenen aan en ik merk als ik dan toch uitzonderlijk eens nee zeg dan luistert ze veel beter.
Wat ik ook doe is als papa er is neem ik een beetje me-time, ik laat hem haar ook corrigeren en desnoods in de" hoek" zetten zodat ik niet alleen de "boeman" ben en Hy de toffe papa en dit werkt voor ons wel.
3 maanden geleden
Bij ons helpt het heel goed dat onze dochter voor haar gevoel een keus heeft. Stel ik wil dat m'n dochter op de stoel moet zitten, en ik merk dat ze dwars gaat liggen, dan geef ik haar 2 keuzes: of je gaat zelf zitten of ik doe het voor je. 9 van de 10 keer werkt het en gaat ze uit eigen beweging zitten. Dochter heeft door dat, hoe dan ook, ze zal moeten gaan zitten maar toch heeft ze een beetje keus.
Werkt ook als ze iets doet wat niet mag.
3 maanden geleden
Reactie op GMB92
Bij ons helpt het heel goed dat onze dochter voor haar gevoel een keus heef ...
Dit werkt top! 🫶🏽
3 maanden geleden
Dit werkt top! 🫶🏽
Ik ben zo jaloers op ouders bij wie dit werkt. Wij geven ook een keuze en dan lijkt ie tevreden, maar daarna wil hij toch ht andere en dan gaan we niet meer switchen. Weer drama🫣
Maar gelukkig is het verder wel te doen hier
3 maanden geleden
Reactie op Bovenbouwjuf1526
Ik ben zo jaloers op ouders bij wie dit werkt. Wij geven ook een keuze en d ...
Hier ook vaak. Of dan kiest hij, maar doet het niet. Zoals gisteren wilde hij perse zelf z'n broek aan doen, maar er gebeurde niks.. Ja ik ga niet eeuwige wachten 😅. Maar vind 't ook een lastige, pittige, fase.
2 maanden geleden
Reactie op Bovenbouwjuf1526
Ik ben zo jaloers op ouders bij wie dit werkt. Wij geven ook een keuze en d ...
Ik heb zelf ook een topic geopend met struggles. Het is ook niet makkelijk en ligt mijn inziens ook aan het karakter van je kindje.
Het zelf laten kiezen past wat dat betreft (gelukkig!) perfect bij haar karakter en daarom werkt het goed.
2 maanden geleden
Onze zoon is nu ook volop bezig met de nee fase en driftbuien tot zover toe dat hij ons en vooral zich zelf op een gegeven moment bijt of met dingen gooit.
Niks is goed en wij moeten soms echt even tot 10 tellen.
Wat bij ons helpt is praten tegen hem, uitleggen waarom iets niet mag.
Maar het is een pittige fase en hoop ook dat het snel weer over is.