11 Reacties
één jaar geleden
Bij onze oudste hebben we nogsteeds veel problemen met eten. Enige tips die ik heb, probeer ze zelf te laten eten (met de handjes), dwing nooit (daarmee heeft m'n man het deels verprutst bij de oudste) en negeer het gejank. Onze oudste is nu bijna 3. Broertje is ruim 1. Die wil per se zelf een lepel of vork hebben en daarmee eten of met z'n handje erin kliederen. Als we hem willen voeren weigert hij alles en is het 1 groot jank festijn.
één jaar geleden
Hier het zelfde! Geen idee waarom... Yoghurt en brood eet ze wel maar geen warm eten
één jaar geleden
Gaat het om eten met de pot of potjes? Hier heb ik namelijk ook altijd potjes dn knijpfruit op voorraad. Wanneer hij door ziekte, tandje of kiezen geen voedsel met een grovere structuur wil eten/geen brood wil of niet met de pot wil mee eten, neemt hij wel potjes of knijpfruit.
één jaar geleden
Reactie op Afasefi
Gaat het om eten met de pot of potjes? Hier heb ik namelijk ook altijd potj ...
Ik wil graag dat ze met de pot mee eet. En als dat niet lukt dan probeer ik een potje maar dan is ze al zo van slag dat ze eigenlijk alleen nog maar haar toetje wilt. En die wil ik haar dan niet geven pfff.
één jaar geleden
Hier een dochter die altijd zelf heeft gegeten maar ook ineens een hekel heeft aan avondeten.
Net zelfs ook een complete meltdown van haar favo havermout ontbijt, maar een boterham eet ze daarna meteen op.
We vullen de groentes aan met smoothie van banaan, kiwi, spinazie en courgette. Die lust ze wel.
Maar ik heb geen idee hoe dit verder gaat, hopelijk een fase.
één jaar geleden
Hier ook een lastigere fase, vlees gaat eigenlijk altijd nog wel goed en verder laten we haar bepalen. De ene dag eet ze amper, de andere dag schranst ze zich vol. Zolang ze speelt, plast en groeit laat ik het zo. Ze krijgt vaste momenten op de dag eten aangeboden, als ze niet wil wil ze niet.
Ze krijgt elke avond een toetje, altijd evenveel. Eet ze weinig die dag, tja pech toetje is 60 gram. eet ze veel die dag, toetje is 60 gram. Wij willen juist niet straffen" door geen toetje te geven, omdat we geen beloningssysteem met eten willen creeren.
Ook de avondfles is 180+6 of ze nou veel eet of weinig. Eet ze veel laat ze wat staan, eet ze weinig moppert ze even na. Nachtfles geven wij niet, maar we hebben geluk met een dochter die als ze eenmaal slaapt, ook goed slaapt