4 Reacties
7 maanden geleden
Ik herken de ‘s nachtse slaapkop, als ik haar laat slapen tot 9/10 dan sla ik nu thuis altijd de middag dut over omdat we anders tot 21/22:00 nog niet slapen.
Maar als ik haar om 7 uur wakker maak en in de middag niet langer dan 15:00 laat slapen gaat het nog.. Ik las dat ze nu 13/14 uur slaap in totaal nodig hebben dus indd 8u avond tot 9u ochtend is al 13🙈
7 maanden geleden
Ja hier was ze dat ook en deed ik ook toen ze nog zo lang sliep. Maar nu is ze de hele nacht door huilend wakker. Zwaar overstuur als ze overdag wel of niet slaapt, maakt niet uit voor overstuur zijn met bedtijd. Vandaag op het kdv ook alleen maar gillen en mama kroelen met slapen (ik werk er ook) dus niet geslapen en net ook weer wil niet slapen en helemaal overstuur terwijl ze zoooo moe is. Dus slapen of niet slapen, ze wilt gewoon alleen maar met mama kroelen de hele nacht. Echt nooooit verwacht dat ze dit zou krijgen als je altijd een mega goeie zelfstandige slaper heb gehad. Daarom een beetje de wanhoop nabij. 😥
7 maanden geleden
Hier niet op vakantie geweest maar gestopt met de speen twee weken geleden. En ze is nu een kleine week ziek geweest met flinke koorts.
Ik herken de teksten. Mama, ik wil beneden etc. Maar zelfs creatieve, mama ik wil soep (wilde ze dan tijdens avondeten niet) mama nagels knippen (😂). Ze wil vooral graag dat een van ons op haar kamer blijft. Als we blijven rommelen en kletsen op dezelfde verdieping valt ze uiteindelijk aardig in slaap. Als ik naar beneden ga, blijft ze roepen/krijsen/huilen.
Middag slaap gaat wisselend.
Er zal nog meer buiten gespeeld gaan worden wat goed moe maakt en zij heeft haar slaap wel nodig dus ik blijf nog even volhouden 🙏🏻😌
7 maanden geleden
Reactie op LindaWee
Hier niet op vakantie geweest maar gestopt met de speen twee weken geleden. ...
Ahhh ja dat is echt herkenbaar idd. Ergens heb ik ook zo'n gevoel dat veel kids op deze leeftijd er doorheen gaan. Toch het idee dat het te maken heeft met minder slaap nodig. Maar wat je zegt, overdag toch echt nog nodig dus die balans is nu ff lastig!!
Bij mij heeft ze gister een klein uurtje geslapen tot ong 2 smiddags en toen pas om kwart voor 9 savonds naar bed. Ze leek echt niet moe dus zei tegen m'n man hou der wel en toen sliep ze dus iets voor 9e binnen 1 min en weer de gehele nacht door! Ik denk echt dat het een overgangsperiode is van middagslaapje moeten overslaan maar het nog niet trekken..