Zijn er nog kindjes die geen rauwe groentjes lusten ? Ik had graag snoep tomaatjes of komkommertjes als tussendoortje gegeven of bij het avond eten maar hij lust/wil het echt niet. Ik wil er geen strijd van maken maar misschien heeft iemand tips? Mijn zoontje is 20 maanden.
Ik geef vaak een potje bonduel boontjes/sperziebonen, tuinbonen en andere boontjes. Die zijn zo opgewarmd in een pannetje. Komkommer en tomaat word hier ook niet echt gegeten
Hier het zelfde... Heel af en toe een klein hapje komkommer maar verder ook niets. Avond eten zelf gekookt wil ze liever ook niet potje eet ze wel, dus dan maar een potje en bied haar af en toe zelf gekookt eten aan. Mijn moeder zei gisteren nog komt vanzelf. Dus hopen dat het vanzelf komt.
Eerst hoefde die van ons ook geen komkommer. Opeens is hij het gaan eten. Wie weet komt het nog. Onze oudste van 6 eet nog geen tomaat lust hij gewoon niet. Hij eet genoeg andere groente. Ik zou gewoon af en toe aanbieden en wie weet eten ze het opeens.
En puntpaprika? Die zijn over het algemeen wat zoeter en 'fijner' dus minder grof om op te kauwen.
Hier wel een komkommer-fan. Ik geef ze vaak in grote stukken, kan ze zelf lekker van af bijten. Vindt ze leuk om te doen. Misschien helpt dat?
Hier gaan rauwe groenten ook nog niet. Enkel kerstomaatjes soms maar verder enkel gekookte groenten. Dat eet hij wel goed dus ik maak me geen zorgen, ik ga ervanuit dat rauwe groenten nog wel beter zullen lukken als hij al zijn tandjes heeft en wat ouder is. Momenteel zit hij ik een kieskeurige fase maar ben ervan overtuigd dat het wel weer verbeterd